اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امحاء 500 هزار فقره پرونده راکد قضایی در مازندران

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده موجود در بایگانی راکد دادگستری مازندران امحاء شد.

امحاء 500 هزار فقره پرونده راکد قضایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به بازدید‌های مختلف از حوزه‌های قضایی از جمله بایگانی‌های راکد و حجم بالای پرونده‌ها در بایگانی راکد حوزه‌های قضایی تاکید کرد: روسا و دادستان‌های هر حوزه قضایی باید نظارت لازم در مورد پالایش پرونده‌های موجود و ارسال پرونده‌ها به استان داشته تا بتوان بخش بزرگی از فضای فیزیکی هر دادگستری و بخشی از بایگانی‌های راکد آزاد و فضای بیشتری برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

وی تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان را برای انجام این امر مهم ضروری دانست و تاکید کرد: این نوع برنامه‌ها و تلاش‌ها می‌تواند در پیشبرد دیگر اهداف دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران همچنین اعلام کرد: در ۱۰ماهه سال جاری، یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۲۳ فقره پرونده ثبت اطلاعات فرم در رایانه، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده نیز اسناد ضروری اسکن و ۵۴۷ هزار و ۶۶۸ فقره پرونده امحاء گردید که در مجموع یک هزار و ۹۶ متر مساحت اداری با مدیریت معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی، معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی وهمکاری روسا و دادستان‌های استان آزاد شد.

 اکبری افزود: برنامه ما این است که با تلاش تمامی همکاران تا پایان سال بتوانیم تمامی پرونده‌ها را پالایش و پرونده‌های عادی و غیرقابل استفاده را امحا کنیم.

پایان پیام/۸‍۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول