اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نباید از سپاهان توقع قهرمانی لیگ برتر داشت/ اصفهان پتانسیل خوبی در والیبال بانوان دارد

سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان گفت: نمی‌توان در نخستین فصل حضور در لیگ برتر توقع قهرمانی داشت، هدف نخست ما حضور در جمع ۴ تیم برتر است.

نباید از سپاهان توقع قهرمانی لیگ برتر داشت/ اصفهان پتانسیل خوبی در والیبال بانوان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم والیبال بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در نخستین فصل تیم‌داری این باشگاه در بخش بانوان با کسب عنوان قهرمانی مسابقات سری A لیگ دسته یک، سهمیه حضور در لیگ برتر در سال ۱۴۰۲ را به دست آورد.

این تیم که هدایت آن را مریم حدادی بر عهده داشت در طول فصل فقط یک بار و در نخستین دیدار متحمل شکست شد و سایر بازی‌های فصل را با برد‌های ۳ بر صفر پشت سر گذاشت تا مقتدرانه مقام قهرمانی را کسب کرده و به لیگ برتر راه یابد؛ به همین بهانه گفت‌و‌‌گوی اختصاصی خبرنگار فارس با سرمربی موفق سپاهان را در ادامه می‌خوانید.

فارس: ابتدا معرفی کوتاهی از خود داشته باشید.

حدادی: از مربیان بومی استان اصفهان هستم که ۱۳ سال سابقه همکاری با هیات والیبال را در کارنامه دارم، دارای مدرک بین‌المللی b مربی‌گری و مدرس فدراسیون والیبال هستم، هر سال تیم‌هایی در سطح قهرمانی کشور را عازم مسابقات کردم و ۲‌ نایب‌قهرمانی کشور را به دست آوردم، سال ۹۶ نیز به عنوان مربی عضو تیم ذوب‌آهن در مسابقات لیگ برتر بودم.

فارس: خودتان هم ورزشکار بودید؟

حدادی: بله، قبل از مربی‌گری مدتی ورزشکار بودم و در لیگ دسته یک سابقه بازی دارم، از ۲۰ سالگی وارد عرصه مربی‌گری شدم و در کنار آن به عنوان ورزشکار نیز فعالیت می‌کردم.

فارس: چه شد که پیشنهاد سپاهان را پذیرفتید؟

حدادی: ما در سال‌هایی که کار کردیم با مشکل نبود اسپانسر مواجه بودیم، با توجه به اهداف بلندمدت سپاهان و کمک به والیبال بانوان اصفهان، تصمیم گرفتم که پیشنهاد این باشگاه را قبول کنم و یک تیم جوان را بستیم؛ علی‌رغم مشغله کاری زیادی که داشتم و در دانشگاه مشغول به فعالیت بودم، باشگاه سپاهان همکاری‌ خوبی انجام داد تا برنامه تمرینات به خوبی پیش برود، همچنین این باشگاه همیشه حامی ورزش بوده است و شرایطی فراهم شد تا ورزشکاران از آن استفاده کرده و انگیزه لازم به وجود بیاید.

فارس: انتظار قهرمانی مقتدرانه را داشتید؟

حدادی: واقعا فکر نمی‌کردم که با این اقتدار به لیگ برتر صعود کنیم، لیگ دسته یک بر خلاف تصوری که شاید وجود داشته باشد، سطح بالایی دارد چون بازیکنان خوب در تیم‌ها پخش می‌شوند؛ فقط در هفته نخست در پنج گیم بازی را واگذار کردیم و در ادامه اکثرا برد‌های ۳ بر صفر را کسب کرده و به لیگ برتر راه یافتیم.

فارس: تیم بومی‌ای داشتید درسته؟

حدادی: بله، اکثریت تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دادند و چند بازیکن غیر بومی در رده نوجوانان داشتیم.

فارس: برای فصل آینده چه برنامه‌ای در نظر دارید؟

حدادی: جلسه‌ای با مدیریت باشگاه داشتیم که برای فصل آینده و حضور در لیگ برتر برنامه‌ریزی کنیم، بازیکنان ما با توجه به مسابقاتی که قبلا هم در آن شرکت کرده بودند، حدود ۱۰ ماه تمرین و مسابقات را پشت سر گذاشتند و نیاز داشتند تا استراحتی داشته باشند و از ابتدای سال آینده تمرینات تیم آغاز شود؛ مسابقات لیگ برتر معمولا مهر ماه هر سال شروع می‌شود، برای کسب یک نتیجه خوب باید تمرینات زودتر شروع شود، یکی از دلایل موفقیت امسال ما تمرینات طولانی‌مدت و بدنسازی مداوم بود.

فارس: هدف سپاهان در نخستین فصل حضور لیگ برتر بانوان چیست؟

حدادی: نمی‌توان در نخستین فصل حضور در لیگ برتر توقع قهرمانی داشت، هدف نخست ما حضور در جمع ۴ تیم برتر است، البته که برای کسب عنوان قهرمانی نیز تلاش خواهیم کرد، دوست داریم با بچه‌های اصفهانی به قهرمانی لیگ دست یابیم و ممکن است این موضوع زمان‌بر باشد.

فارس: برای تقویت تیم چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

حدادی: احتمال اضافه شدن یکی دو بازیکن غیر بومی با تجربه ملی وجود دارد.

فارس: کیفیت رقبای خود در لیگ دسته یک را چگونه دیدید؟

حدادی: با این که بازی‌ها را ۳ بر صفر بردیم اما رقبای ما تیم‌های خوبی بودند و مقابل هیج تیمی از پیش برنده نبودیم، ۱۶ تیم در لیگ یک حضور داشت که شاید فقط ۲ تیم از بازیکن اصفهانی در ترکیب خود استفاده نمی‌کرد و هر کدام ۲ یا ۳‌بازیکن اصفهانی داشتند که بازیکنان با کیفیتی بودند.

فارس: بنابراین اصفهان پتانسیل خوبی در والیبال دارد، درست است؟

حدادی: بله، بازیکن والیبال در اصفهان بسیار زیاد است و تا قبل از حضور سپاهان فقط ذوب‌آهن در لیگ برتر حضور داشت، حتی با حضور سپاهان نیز به نظر من تعداد بازیکنان مستعد آنقدر زیاد است که جا برای اضافه شدن یک تیم دیگر وجود دارد، استراتژی امسال ما استفاده از بازیکنان جوان‌تر بود و خیلی از بازیکنان مجبور شدند به شهر‌های دیگر بروند و بعضی از آن‌ها به دلیل مشکلاتی که وجود داشت تا نیم‌فصل بیشتر دوام نیاورده و به اصفهان برگشتند.

فارس: وضعیت والیبالیست‌های اصفهانی در تیم‌های ملی به چه شکل است؟

حدادی: در رده بزرگسالان تعداد ملی‌پوشان اصفهانی زیاد است، در رده جوانان نیز چند ملی‌پوش داریم اما در رده نوجوانان متاسفانه بازیکنی نداشتیم، در رده آینده‌سازان که جدیدا تشکیل شده است نیز چند نماینده از اصفهان حضور دارند.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول