اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رقابت بیش از ۱۴۰ تیرانداز آقا و خانم در مسابقات گلوله‌زنی بخش فداغ

مسابقات تیراندازی گلوله زنی در بخش فداغ شهرستان گراش با حضور تیراندازان آقا و خانم، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره تیرانداز و نیک اندیش جوان «عارف بذرافشان» برگزار شد.

رقابت بیش از ۱۴۰ تیرانداز آقا و خانم در مسابقات گلوله‌زنی بخش فداغ

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، روز جمعه ۱۴ بهمن ماه همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، به همت هیئت تیراندازی استان فارس و بخش فداغ، مسابقات تیراندازی با تفنگ گلوله زنی اف کلاس کالیبر آزاد  ۲۰۰ متر در میدان تیر بخش فداغ برگزار گردید.

در این دوره از مسابقات که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره مرحوم عارف بذرافشان تیراندار  فقید بخش فداغ برگزار شد، بیش از ۱۴۰ نفر تیرانداز با هم به رقابت پرداختند.

حضور تیراندازان آقا و خانم در مسابقات

رئیس هیئت تیراندازی استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مسابقات برای سومین دوره در بخش فداغ درحال برگزاری است که استقبال بسیاری از این مسابقات شده است.

مهدی زاده افزود: بیش از ۱۴۰ تیرانداز آقا و خانم  از استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی درخصوص هدف از برگزاری این مسابقات عنوان کرد: سیاست هیئت تیراندازی استان فارس بر این است که در رشته تیراندازی افراد علاقه مند شناسایی شده و با برگزاری مسابقات در رده ها و سطح های مختلف استعدادها شکوفا شوند. 

مهدی زاده ضمن تشکر از تلاش های هیئت تیراندازی بخش فداغ گفت: هیئت تیراندازی بخش فداغ برای برگزاری این مسابقات تلاش بسزایی داشته اند، این میدان تیر حاصل زحمات هیئت تیراندازی بخش فداغ است که در زمره یکی از استانداردترین میدان های تیر کشور است.

استقبال بانوان و خردسالان از مسابقات تیراندازی

امید امیدی مسئول هیئت تیراندازی بخش فداغ شهرستان گراش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این  مسابقه سومین دوره مسابقه گلوله زنی است که در بخش فداغ به مناسبت دهه فجر و یادواره ورزشکار فقید مرحوم عارف بذرافشان برگزار می شود.

وی افزود: هدف از این مسابقه رونق تیراندازی است، این مسابقات در هفت راند بیست نفره برگزار می شود که در پایان از هر راند سه نفر به فینال راه پیدا می کنند و در فینال باز هم مسابقه می دهند تا نفرات یک تا پنجم به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند، نفرات پنج تا ده و همچنین بانوان نیز در این مسابقه شایسته تقدیر خواهند شد.

امیدی با اشاره به استقبال چشمگیر خردسالان از این مسابقات بیان داشت: این مسابقات در سطح آقایان، بانوان و حتی خردسالان هم برگزار می شود، کوچکترین افراد شرکت کننده در این مسابقات امیرعلی اکرمی با هشت سال سن، علی تقی نژاد با ۹ سال سن و مریم باقری هستند. کهن سال ترین شرکت کننده نیز فردی ۶۵ ساله است.

وی در پایان گفت: از مسئولین هیئت تیراندازی استان و مردم بخش فداغ بسیار سپاسگزاریم که با همراهی های خود یاریگر ما هستند.

درخواست شرکت کنندگان؛حمایت مسئولان

سمیه کوهنورد یکی از بانوان اهل محله قلعه علی گنا شهرستان لامرد از جمله بانوان شرکت کننده در این مسابقات است که در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: به مسابقات تیراندازی علاقه بسیاری دارم و از اینکه شرایطی فراهم شد تا بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم بسیار خرسندم.

یعقوب جوکار با ۴۴ سال سن از هیئت تیراندازی شهرستان لامرد، قلعه علی گنا اصالتأ کُرد است و  تا کنون سه بار در مسابقات تیراندازی در تهران، لامرد و اکنون نیز در مسابقه تیراندازی بخش فداغ شرکت کرده است.درخواست او از مسئولین این است که از تیراندازان حمایت کنند و به این ورزش اهمیت دهند.

مریم باقری دختر ۱۲ ساله اهل روستای دیده بان بخش صحرای باغ لارستان یکی از خردسال ترین شرکت کنندگان در این مسابقات است که در گفتگو با خبرنگار فارس از شجاعت و تلاش خود برای شرکت در مسابقات سخن گفت، این تیرانداز خردسال به همراه پدر و پدربزرگ خود با اسلحه برنو به رقابت در این مسابقات پرداخت.

به گزارش فارس، در پایان این رقابت ها اسامی برندگان به شرح ذیل معرفی شد، که نفرات یک تا پنج عنوان برترین ها جوایز نقدی پنج تا یک میلیون تومانی را کسب کرده و نفرات پنجم تا دهم شایسته تقدیر شناخته شدند: 

نفر اول عارف رضایی 42 امتیاز 
نفر دوم محمد رضا کوه شکن 41 امتیاز 
نفر سوم عقیل غلامی 36 امتیاز
نفر چهارم عباس بلوچی 35
 نفر پنجم. فضل الله خرم 32.
نفر ششم حسن مزارعی 31
نفر هفتم رحمت الله رستمی 31
 نفر هشتم هادی رنجبر 28 
 نفر نهم محمد رستمی 28
نفر دهم محمد متین رفیعی 27

همچنین در کلاس تاکتیکال نفرات اول تا سوم به شرح زیر معرفی شدند: 

نفر اول امین پژدم 43

نفر دوم محمود کریمی 38

نفر سوم اصغر زارعی 38

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول