اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سیف‌الله پور: ظلم است نساجی پول VAR بدهد/ صدای هیچکس از هزینه گودبای پارتی ویلموتس و کی‌روش درنیامد

مدیرعامل باشگاه نساجی گفت: پرداخت هزینه VAR توسط باشگاه نساجی ظلم است.

سیف‌الله پور: ظلم است نساجی پول VAR بدهد/ صدای هیچکس از هزینه گودبای پارتی ویلموتس و کی‌روش درنیامد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ایزد سیف‌الله‌پور در مورد اینکه آیا باشگاه نساجی حاضر است برای تجهیز ورزشگاه وطنی که به خودش تعلق ندارد برای سیستم VAR از جیب هزینه کند اظهار داشت:‌در سه سال حضور رضا حدادیان در نساجی مازندران این باشگاه برادری خودش را برای داشتن یک تیم منظم و حرفه‌ای ثابت کرده است. به گواه کارشناسان طبق بیانیه‌ای که از طریق فدراسیون صادر شد تنها باشگاهی بودیم که هیچگونه بدهی به جایی نداشتیم سعی کردیم اصول حرفه‌ای را رعایت کنیم اما سوال ما این است چرا نساجی باید این هزینه را پرداخت کند؟

وی افزود: امسال 16 تیم در لیگ برتر داریم که به جز استقلال و پرسپولیس که از یک ورزشگاه مشترک استفاده می‌کنند، سایر تیم‌ها نیز باید VAR داشته باشند از سال آینده نیز دو تیم وارد لیگ برتر می‌شوند که اگر به جدول لیگ یک نگاه کنیم می‌بینیم وضعیت‌شان به شکلی است که استادیوم آنها VAR ندارد  دولت از ابتدای کار گفته می‌خواهم به بخش خصوصی کمک کنم اگر یک کارخانه‌دار 20 کارگر را سر کار ببرد امکاناتی در اختیاراتش می‌گذارد نساجی هم در طول در بحث شور و نشاط اجتماعی این همه هزینه می‌کند آیا ظلم نیست که VAR را هم به گردن ما بیندازند؟

مدیرعامل باشگاه نساجی خاطرنشان کرد: الان دوستان می‌گویند این سیستم 300 هزار دلار هزینه دارد اما تا 500 دلار هم می‌رود در شرایطی که اگر دلار به همین وضعیت بماند مبلغ به حدود 20 میلیارد تومان می‌رسد. چرا باید نساجی این پول را پرداخت کند؟ طبق الزامات فیفا از سال 2020 گفتند باید مسابقات با VAR برگزار شود اگر کرونا نبود قطعا به خاطر همین مسأله دو سال محروم می‌شدیم.

سیف‌الله‌پور گفت:‌باشگاه‌هایی مثل گل‌گهر،‌سپاهان،‌ذوب‌آهن، مس رفسنجان،‌صنعت نفت آبادان،‌تراکتور و نفت مسجدسلیمان به واسطه سیستم خود ورزشگاه اختصاصی دارند اما سایر باشگا‌ها مثل استقلال،‌پرسپولیس، ملوان، هوادار، آلومینیوم اراک،‌مس کرمان، پیکان و نساجی ورزشگاه ندارند. پس نقش دولت کجا می‌رود؟‌مگر نباید وقتی دولت استادیومی را تجهیز می‌کند یا شرایط لوکس نوری، VIP ، CIP و رختکن را فراهم می‌کند VAR هم که جزو ملزومات است هم فراهم کند آیا برای این کار باید از باشگاه‌ها هزینه بگیرد؟ 

وی اضافه کرد:‌ دولت از ما اجاره می‌گیرد شاید باشگاه‌هایی مثل پیکان و هوادار سال آینده در لیگ وجود نداشته باشند آیا می‌توانند بگویند به این دلیل که هزینه کرده‌ایم سیستم را با خودمان برمی‌داریم و در جای دیگری می‌نشانیم این اقدام وظیفه دولت و فدراسیون فوتبال است.فدراسیون فوتبال چه کمکی به باشگاه‌ها می‌کند؟‌ شاید این موضوع برای باشگاه‌های دولتی اهمیت نداشته باشد. بارها می‌گوییم فوتبال حرفه‌‌ای است این موضوع در اساسنامه قید شده که باشگاه‌ها باید خصوصی باشند و وابسته به دولت نباشند، اما بودجه باشگاه‌های دولتی خیلی بالا است. آیا این اتفاق در فوتبال ما افتاده که باشگاه‌ها خصوصی شوند؟‌به هیچ عنوان.

مدیرعامل باشگاه نساجی ادامه داد:  در طول ۲ سال گذشته فدراسیون و سازمان لیگ چه کمکی به باشگاه‌ها کرده‌اند؟ از بحث شور و نشاط اجتماعی نزد مردم به نیکی یاد کرده و وقتی نساجی، تراکتور، صنعت نفت و .... بازی دارند، کل مردم شهر خوشحال می‌شوند. در بحث تبلیغات محیطی پولی که سال های قبل در اختیار ما گذاشتند، امسال به یک هشتم کاهش دادند‌ در شرایطی که قیمت بازیکن ۴۰ درصد در سال جدید افزایش پیدا کرده و زور ما به رقابت با تیم‌های صنعتی نمی‌رسد‌. توقع هواداران نساجی نیز بالا لست و می‌گویند چرا بازیکن نمی‌گیرید؟

سیف‌الله پور تصریح کرد: از طرفی از بلیت فروشی نیز نمی‌توانیم درآمدزایی کنیم زیرا بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. اگر هم اعلام کنند ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت ورزشگاه تماشاگر بیاید، درآمدی برای ما ندارد. نساجی، هوادار و تراکتور خصوصی هستند. به دولتی‌ها که از بودجه دولت به راحتی استفاده می‌کنند کاری ندارم‌.

وی درمورد اینکه آیا با جزئیات اعلام شده برای VAR باید ۳۰۰ هزار دلار هزینه کنند، توضیح داد: به هیچ وجه. زمانی که این مبلغ را اعلام کردند، قیمت دلار حدود ۳۰ هزار تومان بود. اکنون ۴۵ هزار تومان شده و وقتی هم قضیه VAR اتفاق بیفتد به ۵۰ هزار تومان می‌رسد. این ۳۰۰ هزار دلار وقتی وارد کار شویم و گیر کنیم، با در نظر گرفتن پول خدمات و .... به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. اصلا بگویید هزار دلار. چرا باید باشگاه خصوصی این پول را بدهد؟ نقش دولت کجا است. چرا باید زنوزی هم که لطف کرده و استادیوم شهید سلیمانی را ساخته باید این پول را بدهد. اگر آنجا را مجتمع تجاری می‌کرد، ۱۰۰ برابر سود می‌برد. اگر بخواهید یک ملکی را اجاره بدهید، لامپ، سرویس بهداشتی و ...‌را تجهیز می‌کنید و در اختیار من می‌گذارید.

مدیرعامل نساجی خاطرنشان کرد: هرچه در ورزش هزینه کنیم، جای دوری نمی‌رود و سرمایه‌گذاری است زیرا ورزش سبب شور و نشاط اجتماعی می‌شود و مخاطب دارد. جایی بازار کار را می‌گیرید که طرف خریدار باشد. الان رئیس جمهور باید به دولت کمک کند‌. برای مباحث دیگر هزینه می‌کنیم اما هر وقت اسم ورزش می‌آید کاری انجام نمی‌شود. 

سیف‌الله پور ادامه داد: می‌گویید بودجه کمیته المپیک فلان مقدار است که من مخالف پایین بودن بودجه هستم. مگر مردم ما ساعت ۴ صبح برای تماشای کشتی از خواب بلند نمی‌شوند؟‌ مردم ایران روزی که تیم ملی ولز را می‌برد، شاد می‌شوند. وقتی به انگلیس می‌بازیم، حال مردم خراب می‌شود و با هیچکس نمی‌توانیم صحبت کنیم. حال مردم روزی خوب می‌شود که ورزش سرحال باشد. عقل سالم در بدن سالم است.

وی با اشاره به حلقه ارتباط شرکت توسعه و تجهیز به وزارت ورزش و این وزارت‌خانه به دولت، گفت: دولت موظف و مکلف است برای ورزش هزینه کند. ما هم در کنار دولت بازوانی هستیم که به عنوان بخش خصوصی هزینه می‌کنیم‌. هیچگونه منتی هم سر کسی نداریم. من از باشگاه خودم شروع می‌کنم‌. نگاه نساجی دلار ۲۷ هزار تومان بوده اما اکنون قیمت دلار ۴۵ هزار تومان شده اما اتفاقی در بحث هزینه باشگاه من نشده است‌. آیا حدادیان باید بگوید به دلیل بالا آمون قیمت دلار، دیگر هزینه به بازیکن خود نمی‌دهم؟ وقتی اعلام می‌کنیم باید فرزندآوری بالا برود، آیا نباید شرایطی را فراهم‌ کنیم تا این بچه در جامعه درست زندگی کند؟

مدیرعامل نساجی گفت: می‌خواهیم همه اتفاقات را گردن باشگاه‌ها اندازیم تا همه چیز گل و بلبل باشد. وظیفه من است که مردم را به ورزشگاه بکشانم یا شاد بیرون بفرستم. برد و باخت مهم نیست بلکه مهم این است مردم وقتی ۲ ساعت در ورزشگاه بنشینند، شاد بیرون بروند.

وی درمورد انتخاب شرکت EVS به عنوان طرف قرارداد فدراسیون فوتبال برای VAR، اظهار داشت:  فدراسیون اعلام کرد پس از چند جلسه و مذاکره با چند شرکت، این شرکت را انتخاب کردند‌. به صحبت‌های افشاریان احترام می گذارم اما در مورد VAR توپ را به زمین مجلس، وزارت ورزش و سازمان‌های ذی ربط انداخت. ۲ سال برای بازی‌های خود به کرج، اصفهان، مشهد ، تهران و .... می‌رفتیم‌. همه ما را مورد تمسخر قرار دادند که ورزشگاه ندارید، چمن وطنی مصنوعی است و آب آن را با پمپاژ بیرون می‌کشید.

مدیرعامل نساجی اضافه کرد: هیچکس پیگیر نبود نساجی به عنوان یکی از پنج تیم پرهوادار ایران، در به در است. مجبور شدیم  برای هر بازی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم تا بازی‌ها با کیفیت برگزار شود و زیر سوال نرود. بحث ۲۰ میلیارد تومان برای VAR نیست. اکنون ۱۵ ۲۰ میلیارد تومان یعنی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود. آیا این مبلغ برای دولت هزینه زیادی است؟ برای ویلموتس هزینه آنچنانی کردیم و صدایش را درنیاوردیم. برای گودبای پارتی کی‌روش این همه هزینه شد که صدایش درنیامد.

سیف الله پور در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درمورد اینکه بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده ۳۱۰ میلیارد تومان است، گفت: چرا به ورزش می‌رسد تن ما برای هزینه کردن می‌لرزد. بیشترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صدا و سیما ورزشی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول