اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعیین زمان 10 روزه برای جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای مازندران/ فرمانداران متولی اصلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: بنا به دستور استاندار مازندران همه فرمانداران موظف به اجرای این شیوه‌نامه هستند و فرمانداران با مدیریت اجرایی بخشداران، شهرداران و دهیاران و استفاده از توانمندی حمل و نقل جاده‌ای و راهداری باید طی مدت ۱۰ روز نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند.

تعیین زمان 10 روزه برای جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای مازندران/ فرمانداران متولی اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و ماه پرفیض و برکت رجب در ارتباط با ضرب‌الاجل جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای استان، اظهار کرد: طبیعت بدون زباله طبیعت، جاده‌ها، رودخانه‌ها و سواحل از مسائل بسار مهم و چالش‌برانگیز و از موضوعات کلیدی استان محسوب می‌شود.

وی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع شیوه‌نامه‌ای با تحقق عاری بودن جاده‌ها و سواحل و رودخانه‌ها از هرگونه زباله و نخاله و پاکیزگی و آراستگی جاده‌ها، رودخانه‌ها و تمامی معابر تهیه و تدوین و به همه فرمانداران ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: این شیوه‌نامه در جهت تحقق سلامت جامعه، حفظ محیط‌ زیست و نشاط اجتماعی تدوین شد که براساس آن نظافت معابر یاد شده در حریم و محدوده شهرها برعهده شهرداری‌ها است.

علیخانی اضافه کرد: همچنین در حوزه روستاها دهیاران و خارج از حریم روستاها و شهرها بخشداری‌ها موظف ملزم به نظافت و آراستگی محدوده استحفاظی خود هستند.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت استاندار مازندران و اهمیت این موضوع این چهره ناهنجاری که در استان سرسبز و لاله‌خیز و گردشگری مازندران ایجاد شده مسؤولیت اصلی نظافت، آراستگی و پاکیزگی معابر برعهده شخص فرمانداران است و فرمانداران در این حوزه باید پاسخگو باشند.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: بنا به دستور استاندار مازندران همه فرمانداران موظف به اجرای این شیوه‌نامه هستند و فرمانداران با مدیریت اجرایی بخشداران، شهرداران و دهیاران و استفاده از توانمندی حمل و نقل جاده‌ای و راهداری باید طی مدت ۱۰ روز نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند.

علیخانی اظهار کرد: در این راستا همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف به اجرای این شیوه‌نامه هستند و این روند باید به‌صورت مستمر و همیشگی ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌ای باعنوان بازرسی و نظارت بر مدیریت پسماند در مازندران تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این کمیته به‌طور مستمر بر حسن انجام این کار نظارت دارد و یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ذیربط در این حوزه نظافت معابر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی ستاندار مازندران با تعیین ضرب الاجل جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای مازندران، گفت: در این زمینه از همه مسؤولان انتظار داریم به‌صورت جهادی و انقلابی و با برنامه و حساسیت‌ ورود کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول