اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده بحرینی: به جای اسرائیل باید از واژه رژیم غاصب صهیونیستی استفاده کرد

یکی از نمایندگان پارلمان بحرین حاضر نشد، از واژه جعلی «اسرائیل» استفاده کند و تأکید کرد که باید از این رژیم تحت عنوان «رژیم غاصب صهیونیستی» یاد کرد.

نماینده بحرینی: به جای اسرائیل باید از واژه رژیم غاصب صهیونیستی استفاده کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود که اینکه رژیم آل خلیفه در بحرین از سال ۲۰۲۰، روابط خود را با رژیم موقت صهیونیستی عادی کرده است، ولی ممدوح الصالح یکی از نمایندگان پارلمان این کشور حاضر نشد، از واژه جعلی «اسرائیل» استفاده کند.

روزنامه رأی الیوم گزارش داد، الصالح به جای استفاده از این واژه، تأکید کرد که باید از این رژیم تحت عنوان «رژیم غاصب صهیونیستی» یاد کرد. احمد بن سلمان المسلم رئیس پارلمان بحرین اما این توصیف را رد کرد.

المسلم با بیان اینکه باید واژه رژیم صهیونیستی، خط بخورد، ولی «زینب عبدالامیر» یک نماینده دیگر بحرین، مداخله کرد و در جلسه پارلمان، واژه رژیم غاصب را حذف نکرد.

این نماینده در عین حال انتقاد کرد که چرا باید هواپیمایی بحرین، خط پرواز مستقیم به رژیم صهیونیستی داشته باشد، ولی پرواز مستقیمی به کشورهای همسایه مانند عراق نداشته باشد. وی  گفت که سفر به این رژیم، هیچ عایدی به همراه ندارد.

الصالح همچنین تأکید کرد که هیچ یک از مردم بحرین، از طریق این خط هوایی، به این رژیم غاصب سفر نخواهند کرد.

فعالان فضای مجازی نیز ضمن استقبال این اقدام این دو نماینده و مواضع آنان، تأکید کردند که موضع ملت بحرین نیز همین است؛ زیرا مردم این کشور بارها مخالفت خود را با سفر مسئولان اسرائیلی به منامه اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول