اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در زاهدان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در راستای بهره مندی دانش آموزان استثنایی استان از عدالت آموزشی، مدرسه «زنده یاد حاج غلامحسین رخشانی» ویژه این دانش آموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زاهدان افتتاح شد.

مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در زاهدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، میثم لک زایی اظهار کرد: در راستای بهره مندی دانش آموزان استثنایی استان از عدالت آموزشی، مدرسه «زنده یاد حاج غلامحسین رخشانی» ویژه این دانش آموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زاهدان افتتاح شد. 

میثم لک زایی افزود: این مدرسه دارای 10 کلاس درس و با رعایت استاندارهای خاص، تجهیزات تخصصی و متناسب با دانش آموزان نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه زیربنای این پروژه آموزشی یک هزار و دویست و دوازده مترمربع است، بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این فضای آموزشی هفتاد میلیارد ریال بوده است که از محل اعتبارت ملی و با مشارکت وزارت نفت تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: زمین این پروژه آموزشی از سوی خیر مدرسه ساز سرکار خانم فاطمه رخشانی اهدا شده است.

لک زایی در خصوص تعداد مدارس استثنایی احداث شده در استان نیز گفت: تعداد 9 واحد آموزشی با 53 کلاس درس استاندارد ویژه این دانش آموزان از سال 96 تا کنون احداث شده است.

وی زیربنای این پروژه ها را 5 هزار و 245 مترمربع عنوان نمود و اظهار داشت: بالغ بر 278 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و خیّری برای این مدارس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان همچنین از احداث یک باب مدرسه مخصوص کودکان اوتیسم در زاهدان با اعتبار 129 میلیارد ریال خبر داد و افزود: طبق برنامه زمانبدی، این مدرسه 6 کلاسه نیز ابتدای سال تحصیلی آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی در حوزه تجهیزات مرتبط با این مدارس بیان کرد: علاوه بر تجهیزاتی که برای تمام مدارس پیش بینی می شود، جهت خرید تجهیزات تخصصی، استاندارد و مرتبط برای این دانش آموزان نظیر درشت نمای الکترونیک، تیمپانومتر کلینیکال، لیفتر برقی و ... ، از سوی این اداره کل در یک سال گذشته، بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

لک زایی گفت: در سال جاری نیز مبلغ 25 میلیارد جهت خرید تجهیزات تخصصی مورد نیاز این قشر از دانش آموزان، هزینه خواهد شد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول