اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فجر 44| مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی و رهایی از سلطه استکبار بود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی است و به نوعی می‌توان گفت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که به شرق و غرب وابستگی ندارد.

فجر 44| مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی و رهایی از سلطه استکبار بود

ابراهیم شعرا در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های متعدد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی برگ جدیدی در سرنوشت ایران رقم زد.

وی ادامه داد: در عرصه اجتماعی مشارکت در سرنوشت عمومی، حضور در انتخابات، ایجاد قوانین و توجه به خواسته ها و نیازهای عمومی، تشکیل خانواده و ازدواج، حمایت از محرومان و افرادی که از لحاظ معیشتی در مضیقه بودند با تشکیل کمیته امداد، همچنین در بعد فرهنگی ارتقاء سواد اجتماعی و اجرای دستورات دینی و شرع اسلام در کشور رواج یافت.

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است

شعرا با اشاره به استقلال سیاسی کشور پس از شکل گیری انقلاب بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی بود و به نوعی می‌توان گفت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که به شرق و غرب وابستگی ندارد; همچنین در عرصه انتخابات، از خبرگان رهبری تا شوراهای شهر و روستا تصمیم گیری با مردم است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس افزود: در زمینه دیپلماسی نیز اقتدار ایران در سطح کشورهای منطقه و حمایت از مستضعفان و کشورهای مسلمانانی که تحت سلطه استکبار هستند، از دستاوردهای دیپلماتیک به شمار می‌رود.

وی به تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جدید پرداخت و اظهار داشت: تشکیل اجتماع اسلامی و حاکمیت قوانین اسلام یکی از ارکان انقلاب بود.

شعرا اضافه کرد: قبل از انقلاب منکرات به صورت علنی رایج بود که این روند با اعتقادات مردم سازگاری نداشت و پس از انقلاب، منکرات حذف و دستورات شرعی حاکم شد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در زمان شاه در همه عرصه ها وابسته بودیم و بیش از 30 هزار آمریکایی در امور مختلف تصمیم گیرنده بودند و ارتشبدهای شاه، قدرت تصمیم گیری نداشتند.

وی افزود: به لحاظ اقتصادی نیز صنایع ما خارج میشد، مهندسان ما برای ساخت و تولید، اراده و تسهیلاتی نداشتند و در حد یک اپراتور عمل می‌کردند اما پس از انقلاب، جوانان به استقلال رسیدند و مهمترین تاسیسات صنعتی را ایجاد کرده و به صدور صنعت تکنولوژی نیز می پردازد.

شعرا به حضور جوانان و بانوان در عرصه های تصمیم گیری و مدیریتی اشاره کرد و گفت: حضور جوانان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پزشکی در  سطح بالای کشور وجود دارد و جوانان و نخبگان جهت قانون‌گذاری در مجلس حضور دارند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس خاطرنشان کرد: برای قانون‌گذاری ۲۱ درصد بانوان متقاضی بودند، ۲۷ درصد مدرسان دانشگاهی از بانوان هستند، نسبت حضور زنان در کنکور ۵۲ درصد و بیش از مردان است، همچنین در حوزه بهداشت و درمان و حوزه قضایی نیز زنان حضور چشمگیری دارند.
 
شعرا اظهار داشت: بعد از انقلاب، اسلامیت و جمهوریت حاکم شد و کارگزاران نظام موفق شدند آرمانهای امام راحل را جاری کنند.

وی تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی به القائات دشمن توجه نکنند چرا که دشمن از اقتدار ایران اسلامی در هراس است و برای مقابله با پیشرفت کشورمان، برنامه‌های مذبوحانه‌ای جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیاده می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول