اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای 4600 فقره اسناد علوی در مازندران/ اموال غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم واگذار شد

آیین واگذاری ۴ هزار ۶۰۰ فقره از اسناد غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم مازندران در دومین روز از ایام الله دهه فجر برگزار شد.

اهدای 4600 فقره اسناد علوی در مازندران/ اموال غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، همزمان با مراسمی که در چهار استان دیگر از جمله گیلان، خراسان جنوبی، بوشهر و گلستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  صد و سی و پنج هزارمین سندی که در دوران پهلوی مصادره شده به مردم تحویل داده شد.

حسن قلی‌زاده مدیرکل بنیاد مستضعفان استان مازندران در این آیین گفت: از زمان حضور در حوزه اداره کل استان مازندران سعی کردیم با ارتباط بین همکاران و مردم اموال ملت که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست بنیاد نیز می باشد را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی به ۸۵۶ قریه غصب شده توسط پهلوی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان به برکت انقلاب اسلامی در تلاش برای واگذاری اسناد به صورت رایگان در اختیار مردم است.

وی افزود: امروز ۱۳۵ هزارمین سند در سطح کشور و در تبع آن در استان مازندران ۴ هزار و ۶۰۰ سند به عدد ریالی هزار ۸۵۰ میلیارد تومان به مردم واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در سال ۹۸ چهارصد و بیست  سند و اکنون ۴ هزار ۶۰۰ سند تحویل مردم مازندران شده است اظهار داشت: در این مدت ۳ سال ۹ هزار ۶۰۰ سند تحویل داده شد.

قلی‌زاده گفت: این تعداد سند ۶۱ هکتار است که ۳ هزار ۷۰۰ سند مسکونی و بقیه کشاورزی و سایر کاربری‌ها است.

قلی‌زاده در پایان از تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: این موضوع دستاورد انقلاب است و از مردم و گروه‌های مردمی، بنیاد مسکن، اداره ثبت و سایر دستگاه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم. 

بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی شما ملت هستید

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم فهمیم ایران با وجود تحریم‌ها و فشارها ۴ دهه و اندی پای انقلاب ایستادند.

 آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعدازظهر در آیین اهدای ۴ هزار ۶۰۰ فقره سند بنیاد علوی در نوشهر اظهار کرد: در ایام دهه فجر یکی از کارهایی که مصداق بارز مردم داری است، اهدای اسناد به مردم است.

وی افزود: املاک ملت که دوباره به ملت واگذار می شود روزی به عنوان املاک پهلوی بود و مستضعفان صاحب ملک که رژیم پهلوی املاک‌شان را غصب کرده بود صاحب املاک‌ خود می‌شوند پس تفاوت آن و این همین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رژیم پهلوی ۸۵۰ روستا را غصب کرده چون دلش می‌خواست پولدار باشد، بیان کرد: خواسته‌های نفسانی را بر دین وجدان مقدم می‌دانستند اما حقیقت قرآن این است که انسان دین خود را بر خواسته نفس مقدم بداند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان با آنچه در اختیار داشت وقتی فهمید بخشی از املاک که متعلق به مردم است وجدان را مقدم دانست و به مردم باز گرداند.

محمدی‌لائینی از گام انسانی که در بنیاد برداشته شده تقدیر کرد و بیان کرد: وقتی نظام به شما احترام کرد و اسناد را به شما برگردانده شما هم باید حق حقوق که در مال دارید از خمس و زکات که واجب شرعی است بپردازید و باید بخشنده باشیم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه این ملت چهار دهه واندی پای انقلاب ایستاد؛ اظهار داشت: بزرگترین مولفه سپاه جمهوری اسلامی ایران شما ملت هستید بنابراین امسال با حضور همه جانبه، چشمگیرتر و دشمن‌شکن‌تر در ۲۲ بهمن‌ماه داشته باشیم.

به گزارش فارس، در این آیین به صورت نمادین تعدادی اسناد به مردم استان مازندران واگذار شد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول