اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

افزایش بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۲

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

افزایش بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس  به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، که همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزارشد، ضمن تاکید برتوجه ویژه و پشتیبانی دولت سیزدهم از دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال دفاع از بودجه ارائه شده هستیم و بیش از آن چیزی که برای دیگر دانشگاه های معتبر، بودجه تخصیص داده شده، برای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه مهارت محور اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد، سرمایه های متخصص و ماهری که در این دانشگاه وجود دارد، در کنار منابع و سرمایه های خدادادی کشور، قطعا باعث رشد و بالندگی خواهد شد.

خطیبی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نسبت به دیگر دانشگاه ها، بی‌مانند دانست و گفت: علی رغم رشد ۵۰ درصدی رشد صادرات و با وجود سرمایه های انسانی جوان، بیکاری جوانان مایه سرافکندگی خواهد بود.

معاون اداری، مالی با تاکید به رسالت اصلی دانشگاه که رفتن به سوی کارآفرینی است، تاکید کرد : کارآفرینی سهم مهمی در رشد اقتصادی ایفا می کند و این رشد بدون اشتغال امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: عزم دولت سیزدهم برای گسترش روحیه مهارت آموزی جزم شده و اظهار امیدواری برای ارتقاء دانشگاه از سطح دو به سمت دانشگاه کارآفرین کرد.

خطیبی در ادامه با تاکید بر بحث مهارت آموزی یادآور شد: بخشی که بر عهده ماست به نحو احسن انجام خواهد پذیرفت و از طرف دیگرامیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در بحث اشتغال، بالاترین شاخص را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش از عملکرد نظام دفاع کرد و خواستار توجه ویژه به پلن کلی و گزارش‌های اقتصادی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول