اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله‌العالی) برگزار می‌شود

پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله‌العالی) با شرکت 13 کشور خارجی و با حضور بیش از 12 هزار محقق، پژوهشگر و نویسنده برگزار می‌شود.

پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله‌العالی) برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین صدری رئیس ستاد اجرایی پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش و کوشش همه جانبه در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی است. بدین جهت تدوین الگوی نظری اندیشه دفاعی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ملهم از مکتب دفاعی اسلام ناب محمدی(ص) به منظور ترسیم و اجرای راهبردها و برنامه های دفاعی در بازه زمانی معین و اختصاص منابع لازم برای تحقق آنها از الزامات رسیدن به جایگاه شایسته و تعیین شده در افق چشم انداز 20 ساله ایران اسلامی می باشد.

 به همین جهت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر حسب ماموریت ذاتی خود پس از دریافت ابلاغیه از دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و مصوبه اجرایی شورای عالی فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت برگزاری همایش در سال 1390 اقدام به تشکیل دبیرخانه دائمی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای در دانشگاه صنعتی مالک اشتر نموده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) به صورت بین المللی و با شرکت 13 کشور خارجی، مراکز استنادی جهان اسلام، استنادی جهاد دانشگاهی، استنادی سیویلیکا، 100 دانشگاه برتر، حوزه‌های علمیه سراسرکشور و با حضور بیش از 12 هزار محقق، پژوهشگر و نویسنده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدری ادامه داد:این همایش ها با اهداف شناسایی، تشریح و تبیین اندیش و دیدگاه دفاعی معظم‌له، تدوین الگوی دفاعی و گفتمان‌سازی اندیشه و دیدگاه دفاعی ایشان وفرهنگ سازی و عملیاتی نمودن اندیشه و دیدگاه دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی )  و با چشم انداز رسیدن به الگوی دفاعی منطبق با اندیشه ناب اسلامی در حوزه‌های نظری و رفتارهای عملی به منظور دفاع همه‌‍جانبه، قدرت بازدارندگی، اقتدار و امنیت پایدار در مقابل هر‌گونه تهاجم دشمن برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

رئیس ستاد اجرایی پنجمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) تصریح کرد: پنج هزار و 200 مقاله داخلی و 50 مقاله خارجی در 19 محور و 100 موضوع برای دبیرخانه این همایش ارسال شده است و هم چنین 50 پیش همایش تاکنون در کشور نیز برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدری ادامه داد: یک میلیون مخاطب، 26 جلد کتاب مرجع تولید شده، 12 جلد کتاب مقالات برتر و 150 جلد کتاب از همه ی مقالات، ثمره و حاصل مسیر 10 ساله هدف داری بود که با کمک متخصصان و اندیشمندان ترسیم شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول