اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم اساس این انقلاب هستند گفت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست و استقلال آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم.

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز چهارشنبه 12 بهمن در مراسم بزرگداشت دهه فجر ضمن تبریک ایام دهه فجر و ماه مبارک رجب اظهار کرد: به روح پر فتوح همه شهدا، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم و سیدالشهدای مدافعین حرم شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای امنیت و همه شهدایی که جان خودشان را تقدیم اسلام و ایران عزیز کردند تا ما در سایه آن امنیت داشته باشیم، درود می‌رستم.

وی افزود: به روح پر فتوح اماممان، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت درود می فرستیم. امامی که در مظلومیت دین و معنویت چه در جهان اسلام و چه سیطره این کره خاکی. این مرد الهی از درون حوزه های علمیه با تکیه بر خداوند بزرگ و تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی و با باور و اراده مستحکمی که داشتند، قیام کردند و پا میدان گذاشتند و اسلام را از کنج حجره ها بیرون آورد و این کشور را از چنگ استبداد آزاد کند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مدیون امام و شهدا است و در حقیقت امروز در جوار امام و شهدای انقلاب اسلامی اینجا جمع شده ایم و در دوازدهم بهمن برای اینکه با راه امام و شهدا و رهبر انقلاب در جهت خدمتگذاری به مردم بیعت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه دهه فجر جشن پیروزی ملت است و باید همه ما شاد باشیم  و به چنین روزی و چنین فرهنگی افتخار کنیم، گفت: سازمان‌هایی هم که در این مسیر کاری برای بزرگداشت انجام می‌دهند در حقیقت برای خادمی مردم است. اساس انقلاب و حرکتی که ما انجام می‌دهیم یک وظیفه و خدمت به مردم است. این انقلاب و جشن مردمی است و اگر کاری می‌کنیم خدمت به مردم است. خدا را شاکریم که اهداف انقلا ب برای ما مشخص است؛ استقلال و آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده‌ایم و در این مسیر حرکت کرده‌ایم. باید بتوانیم کارآمد باشیم و حاکمیت دینی را محقق کنیم و به پیش ببریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد، گفت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم اسلامی نیست؛ مردم اساس این انقلاب هستند و مردم هستند که در میدان هستند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. یکی از شاخص‌های مهمی که امام (ره) برای انقالب گذاشته بودند، مردمی بودن این انقلاب است. قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند ما نیست، بدون شک آن‌ها بخشی از قدرت ما  و مایه افتخار ما هستند و مردم در دفاع مقدس تا امروز این قدرت را تولید کنند ولی بدانیم که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ماست. اگر قلب مردم همراه انقلاب باشد انقلاب به پیش خواهد رفت.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز مردم ما این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم. یعنی به همان میزان که توجه به حوزه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی داریم که شاخص‌های انقلاب هستند و امام آن‌ها را تبیین کردند به همان میزان هم به اقتصاد مردم فرهنگ جامعه نگاه کنیم.

قالیباف بیان کرد: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم این خواسته انقلاب و مسیر درست نیست؛ وقتی ما بر مردم تاکید می‌کنیم حُسنش این است که اگر اشتباه کردیم مردم ناظر هستند و به ما تذکر می‌دهند و انتقاد می کنند و اگر لازم شد اعتراض هم می کنند. این‌ها اساس انقلاب اسلامی و باورهای ما از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که قطار انقلاب روی همان ریلی که حضرت امام (ره) بنا گذاشتند حرکت می‌کند و امروز مقام معظم رهبری این پرچم را به دست گرفته‌اند و در همان مسیر برای آرمان‌های انقلاب و احیای اسلام به پیش می‌روند و بدانیم رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که این انقلاب، بی‌نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در این مسیر به طور مطمئن حرکت می کنیم. به فرموده امام(ره) هر موقع دیدید دشمن فشارش را بیشتر کرد این حاکی از آن است که شما در صراط مستقیم و در مسیر انقلاب حرکت می کنید و هر زمان دشمنان از شما احساس خطر نکرد  و در کنار شما بود یعنی در مسیر انقلاب نیستید. 

قالیباف تکیه بر مردم را گره‌گشای مشکلات دانست و افزود: ما در میانه راه هستیم و سختی‌ها و دشمنی‌‌های زیادی داریم و البته فرصت‌های بزرگی هم داریم. 44 ساله تجربه نشان داده است که آن جایی که بر مردم تکیه کردیم همیشه گره‌گشا و موفق بودیم. مهم این است که ما در این مسیر متوقف نشده و از ریل خارج می‌شویم ان‌شاءالله در این مسیر به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی ما منفعل شده‌ایم و از سوی دیگر هرکجا مقاومت کردیم به موفقیت رسیدیم.

وی ادامه داد: امام در شاخص های انقلاب همیشه صریح صحبت کردند و در ضد استبداد و مردمی و اسلامی بودن این انقلاب و همچنین دفاع  و کمک به مظلومین این انقلاب تاکید کردند و فرمودند یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهم. امام به مسئولین بیان کردند کسانی تا انتهای خط با این انقلاب همراهند که طعم فقر را کشیده باشند و صاحبان این انقلاب محرومین و مستضعفین هستند.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته و از طرح های دشمنان آگاه باشیم، تاکید کرد: زیر نظر داشتن دشمن هرگز دلیل بر این نمی شود که خودمان را نبینیم و اشکالات خودمان را نبینیم و خودمان را آسیب شناسی نکنیم. توجه به امورات و اشکلات خودمان هم لازم است؛ البته اینگونه نباشد که در شناخت مسائل خودمان فقط به نقاط ضعف بپردازیم در اینجا هم مکلفیم دستاوردهای انقلاب را هم ببینیم و در کنارش ضعف های خودمان را هم ببینیم. وقتی حرف از متوازن بودن می زنیم باید هم نقاط قوت  و هم نقاط ضعف دیده شود.

قالیباف بر حل کردن نقاط ضعف تاکید کرد و گفت: نباید نقاط ضعف را  توجیه کنیم باید آن ها را حل کنیم. ما باید امروز قدرت حل مسئله داشته باشیم و به معنای واقعی، به دنبال خادمی مردم و حل مشکلات مردم باشیم و این از وظایف ماست.

وی با بیان اینکه دشمن در همین بسترهای ضعف سوار می شود و آسیب می زند، توضیح داد: در حوادث اخیر دشمنان بر ضعف های ما سوار شدند و در صدد ضربه به انقلاب بودند. نباید اجازه دهیم با واقع گراییِ واداده، یک نوع کج فهمی در جامعه نهادینه شود. باید گوش به فرمان ولی مان باشیم و متحد و قوی در این مسیر حرکت کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی تر و عزیزتر کند. انقلاب اسلامی هویت ایرانی ما را در این دوران معاصر از همه وقت قوی تر و اثر گذارتر کرد. 

قالیباف با اشاره به اینکه ایران دوست ترین افراد، امروز انقلابی ترین افراد هستند، تاکید کرد: مردم، بسیجیان،  ایثارگران و جانبازان برای حفظ این سرزمین چه اسارت ها و چه قطع عضو ها و چه شهدای عزیزی که برای حفظ این سرزمین تقدیم نکردند. هر کسی که واقعا دلش برای ایران می سوزد و قلبش می تپد در خط انقلاب و در مسیر انقلاب است. ایران عزیز و انقلاب اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده است و این پیمان از هم جدا نشدنی است.

وی تصریح کرد: آنهایی که یک روز حرف از ناسیونالیسم می زدند، انقلاب اسلامی درسی به آن ها داد که عزت ایران را الان می بینید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی به بیاناتی از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب گفتند اگر برای جمهوری اسلامی پای صندوق رای نمی آیید برای ایران پای صندوق بیایید. اگر صادقانه به این کلام حضرت آقا و بیان ایشان ایمان داشته باشیم که داریم، باید در بیان و عمل مبنای کارمان قرار دهیم تا سیاست جذب حداکثری را برای اداره کار دنبال کنیم.

قالیباف حل مشکلات را در گرو برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانست و تاکید کرد: دشمن به دنبال دو قطبی سازی و دور کردن مردم از هم است. باید نقاط ضعف را برطرف کنیم ونقاط قوت را تقویت کنیم و از انقلاب اسلامی عزیزمان دفاع کنیم و به پیش رویم و مطمنئن باشید که در حل مشکلاتمان و مخصوصا در مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید همین مسیر را طی کنیم تا بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به جوانان این سرزمین می گویم دهه فجر فرصت مغتنمی است تا تاریخ را مطالعه کنند تا در بحث جهاد تبیین بتوانیم این موضوعات را به درستی تبیین کنیم و یک روایت درست بدون تحریف از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بگوییم تا با هم برای حل مشکلات سخن بگوییم و در سایه فرامین رهبری و انسجام کامل پیش رویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول