اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حیاط دولت| کاهش قیمت ۳۳ قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از امروز/ رئیس‌جمهور فردا به شهرری می‌رود

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز دولت (چهارشنبه 12 بهمن) با حضور در حیاط دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حیاط دولت| کاهش قیمت ۳۳ قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از امروز/ رئیس‌جمهور فردا به شهرری می‌رود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 12 بهمن) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

چه کسانی شامل تخفیف ۷۰ درصدی گاز می‌شوند؟

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزارت نفت هم در ایام دهه فجر و هم پایان امسال پروژه‌های خوب و بزرگی را در دولت سیزدهم به بهره برداری و افتتاح خواهد رساند. پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی از جمله این موارد است که در همین ایام به بهره برداری خواهد رسید و بالغ بر ۵۶ تا ۶۰ میلیون متر مکعب در روز گاز را فناوری می‌کند و در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری کشور تزریق می‌شود.در حقیقت پرونده احداث پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود و این آخرین پالایشگاه پرورش گاز میدان مشترک پارس جنوبی خواهد بود.

اوجی با بیان اینکه دو پتروشیمی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید گفت: مجموع طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز بالغ بر سه میلیارد دلار خواهد بود. 

وی در رابطه با تعرفه گاز مشترکین خانگی تصریح کرد: ما از قبل اعلام کردیم و بر اساس مصوبه مجلس محترم در قانون بودجه ۱۴۰۱ که دولت، وزارت نفت و شرکت ملی گاز را مکلف کرده بود تا آن دسته از مشترکین که خارج از الگوی مصرف گاز، مصارف غیر متعارف دارند باید مبالغ را به صورت غیر یارانه ای پرداخت کنند. 

وزیر نفت افزود: بر همین اساس دولت، در آذر ماه امسال مصوبه ای داد و بر اساس قانون بودجه آن دسته از مشترکین که در سقف الگوی مصرف گاز هستند هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتند و همان قیمت سال‌های گذشته در مورد آنها اعمال می‌شود. چیزی حدود ۶۰ درصد از مشترکین گاز مشمول افزایش قیمت نبودند اما امسال به دلیل اینکه زمستان معمولی نداشتیم و زمستانی بسیار سرد، کم‌سابقه، فراگیر و ماندگار بود در استان‌های شمال، شمال غرب و شمال شرق و اکثر استان‌های کشور شاهد بود و منجر شد مصارف و جداولی که همکاران و کارشناسان شرکت ملی گاز با همکاری سازمان بهینه‌سازی و سازمان هواشناسی در پنج اقلیم تنظیم کرده بودند، افزایش پیدا کند. 

وی ادامه داد: بر همین اساس جداول مصارف در پنج اقلیم آب و هوایی فقط برای این سه ماه تغییر پیدا کرد و این 70 درصد تخفیف که رئیس‌جمهور و دولت مصوب کردند شامل آن دسته از مشترکین خواهد شد که آن میزان افزایش مصرفشان در سقف جداول جدیدی که توسط کارشناسان شرکت ملی گاز تعریف شده است خواهد بود.

وزیر نفت با بیان اینکه قانون مجلس سر جای خود است، در پایان تاکید کرد: مصوبه دولت هم که در آذر ماه ابلاغ شده لازم‌الاجرا است فقط برای مدت سه ماه زمستان با توجه به برودت هوا و سرمای کم‌سابقه کارشناسان شرکت ملی گاز سقف تعرفه‌ها را تعدیل کردند و مشترکینی که خارج از الگوی متعارف مصرف می‌کنند کماکان منتظر افزایش قیمت باشند و گله هم نداشته باشند. از اولین فروردین ۱۴۰۲ مصوبه و قانون مجلس با همان محدوده‌های قبلی که تعریف شده بود اعمال خواهد شد.

کاهش قیمت ۳۳ قلم کالا در فروشگاه های زنجیره‌ای از امروز

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیرو دستور ریاست‌جمهوری که شب گذشته نیز مطرح کردند از امروز چیزی نزدیک به ۳۳ قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین ۱۲ تا ۲۳ درصد کاهش قیمت پیدا خواهند داشت.

وی در رابطه با سفر روز گذشته خود به شهرستان خوی عنوان کرد: تصمیمات خوبی در مورد شهرستان خوی گرفته شد؛ مقداری در خصوص چادر کم و کسر وجود داشت که از شب گذشته ماندیم تا نزدیک به حدود ۷ هزار تخته چادر آوردند و امروز هم می‌برند و تحویل می‌دهند که ان‌شاءالله ظرف ۴۸ ساعت آینده برطرف می‌شود.

طرح «فجر تا فطر» در سراسر کشور برای تنظیم بازار اجرا می‌شود

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از امروز طرح «فجر تا فطر» با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود و در این طرح ۳۴ قلم کالا که جزو کالاهای اساسی و مصرفی مردم است، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصد عرضه می‌شود تا بازار مصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان با آرامش و قیمت های متعادل همراه باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب کاهش قیمت‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان و ایام عید می شود، ابراز امیدواری کرد که سایر فروشگاه‌های کشور هم با این طرح همراهی کنند و بتوانند آرامشی در حوزه بازار ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از متولیان فروشگاه‌های زنجیره ای و تولیدکنندگانی که با دولت برای اجرای این طرح همکاری دارند، اظهار داشت: برخی شرکت های تولیدی قیمت کالاهای خود را کاهش دادند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با سود صفر درصد کالاهای اساسی در این طرح مشارکت کردند.

ساداتی‌نژاد درباره وضعیت خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و واردات آن به بنادر گفت: در زمینه کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در کشور نداریم و این کالاها با تمهیداتی که از ابتدای سال شده وارد بنادر شده و تخلیه شده‌اند. البته در محدوده‌های زمانی در تامین ارز ما تاخیر داشتیم اما شرایط در حال حاضر شرایط خوبی است و تخلیه از بنادر صورت می‌گیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد. در ایام پیش رو در عید فرآورده‌ها مانند مرغ و گوشت منجمد مشکلی نداریم در مورد نهادهای دامی ذخایر کشور وضعیت بسیار خوبی را دارد و مشکلی از این بابت در ایام پیش رو نداریم.

شبکه نمایش خانگی یک فرصت است و ما حامی تقویت آن هستیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در برگزاری جشنواره های فجر گفت: جشنواره تئاتر، شب گذشته به پایان رسید و رسانه‌ها شاهد بودند که چه شور و شوق و شعف فوق‌العاده‌ای حاکم بود و چطور مردم جوانان و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع استقبال کردند.

وی افزود: ان‌شاءالله از امروز جشنواره فیلم فجر هم آغاز می‌شود ضمن آنکه از امروز در تهران نمایشگاه خانواده برپا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور و دولت سیزدهم معتقدند که مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و با این مسئله در ابتدای امر و در بادی امر غیر از راه فرهنگی و اجتماعی راه در واقع دیگری برای مدیریت موضوع وجود ندارد. رئیس‌جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش است و معتقد جامعه ایرانی یک جامعه عفیف است.

وزیر ارشاد تاکیدکرد: موضوع شبکه نمایش خانگی برای حوزه فرهنگ و هنر یک فرصت است و من به شدت حامی تقویت آن‌ها هستم. همه باید مطابق قانون عمل کنند؛ گلایه رئیس سازمان صداوسیما هم ناشی از عدم اجرای قانون بود.

رئیس‌جمهور به شهرستان ری می‌رود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای دهه فجر پروژه‌ها و مجموعه‌های خوبی آماده شده که در چهار هزار سرفصل تقسیم بندی شده اند و برخی ریزپروژه هستند.

وی مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح‌ها را ۲۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی برآورد کرد و افزود: بوشهر، خوزستان و اصفهان بیشترین سهم را در این پروژه ها دارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این پروژه‌ها در استان‌‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز امیدواری کرد که با افتتاح آن‌ها رونق خوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی شاهد باشیم.

منصوری همچنین از سفر رئیس‌جمهور به شهرستان ری در روز سیزدهم بهمن خبر داد و گفت: در این برنامه رئیس‌جمهور علاوه بر دیدار با اقشار مختلف مردم، ملاقات‌ها و برنامه‌های کاری و اجرایی خواهد داشت.

 بیش از ۲۰ هزار چادر برای زلزله زدگان خوی برپا شد

احمد وحیدی وزیر کشوردر حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از همان ساعت اولیه اقدامات لازم برای زلزله زدگان خوی آغاز شد و تقریبا بیشتر از ٢٠ هزار چادر و بیش از ۴۵ کمپ ایجاد شد. وسایل گرمایشی هم توزیع شد و تمام اکیپ‌ها برای خدمت‌رسانی اعزام شدند و حجم زیادی از کمک‌رسانی در این حادثه شکل گرفت و همه وارد صحنه شدند

وزیر کشور تصریح کرد: حجم کمک‌رسانی‌های فراوانی انجام شده است و بنیاد مسکن، هلال احمر، سپاه، ارتش، فراجا، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی با محوریت استاندار وارد صحنه شدند. همه مسوولان در منطقه بودند و کمک رسانی با شدت ادامه دارد، چون زلزله چند بار آمده بود، تعدادی از مردم نگران بودند که به خانه های خودشان برگردند و قرار شد به آنها هم کمک‌رسانی شود.

ایران رتبه هفتم تولیدکنندگان فولاد جهان را دارد

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معادن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در طول سال ۲۰۲۲ میلادی رشد تولید فولاد در ایران در میان ۱۰ کشوری که به لحاظ میزان فولاد برتر هستند، بیشترین رشد را داشته است و ما بیشترین رشد را در میان ۱۰ کشور برتر تولید فولاد داشتیم.

وی افزود: در مورد موضوع خودروها گفت: در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود. بر اساس این طرح، خودروهایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند با شرایطی که هفته آینده به دقت اعلام خواهم کرد این مجوز را خواهند داشت که شماره‌گذاری شوند و در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند که می‌تواند کمکی باشد برای افزایش عرضه در بازار باشد.

تشکیل سازمان بازرگانی زیرنظر ریاست‌جمهوری تایید شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید. این سازمان فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود.

وی افزود: بخش‌های مرتبط با تنظیم بازار و بازرگانی از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دیگر به این سازمان منتقل خواهد شد. جزئیات این لایحه در هماهنگی با نهادها و وزارتخانه‌ها آماده و پس از آن اطلاع‌رسانی می‌شود. در نشست امروز هیات دولت همچنین لایحه تشکیلات و اختیارات و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید.

بهادری جهرمی درباره مصوبه مولد سازی دارایی‌های دولت گفت: هفت سال هست که در قوانین بودجه سنواتی مجلس تکلیف شده تا بسیاری از دارایی‌های بخش‌های مختلف دولتی که به نوعی معطل مانده، تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه نیمه‌تمام ماندن طرح‌های نمیه تمام برای مردم و دستگاه‌ای اجرایی ناراحت کننده است، اظهار داشت: با وجود آنکه قانونگذار در قوانین بودجه مقرر می‌کند که این اموال صرف مولدسازی شود اما تجربه نشان داده که فرآیندها و روال‌های موجود توانایی انجام وظایف قانونی ندارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آسیب‌‍‌شناسی این موضوع از سال ۹۹ آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: پیش از این در ۶ محور آسیب شناسی جامعی نسبت به مولد سازی دارایی‌های دولت صورت گرفت.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه امروز گزارشی از وضعیت رشد تولید ارائه شد، گفت: بر اساس این گزارش در حوزه صنعت، صنعت فولاد ما توانست بیشترین رشد را در بین کشورهای تولیدکننده فولاد داشته باشد.

خط تولید پایلوت ایزوتوپ های پایدار راه‌اندازی شد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اگر سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط پنتاگون و کاخ سفید منتشر شده است را بخوانید می‌بینید چه نقشه‌های دقیقی را ترسیم کرده‌اند. یکی از نقشه‌های آن‌ها در بحث اقتصادی تخریب ارزش پول ملی و باور مردم و اعتماد مردم بوده است. مردم ما در هر کسوتی، باید مراقب باشند در دام و نقشه دشمن گرفتار نشوند. بسیاری از اتفاقاتی که در بازار می‌افتد زیاده خواهی و اجحاف است که برخی انجام می‌دهند.

اسلامی در رابطه با اینکه حملاتی مانند حمله اخیر به اصفهان تأثیری در نوع تعامل و همکاری ما با آژانس دارد؟ گفت: دشمن، دشمن است و دشمنی هم دشمنی است و نیاز به هوشیاری و ضریب آمادگی برای پاسخگویی دارد. وزارت دفاع خیلی زود و به هنگام این موضوع را گزارش داد. این حمله را سریع دفع کردند و این اقدام ناموفق بود؛ خود آمریکایی‌ها هم به آن اشاره کردند. البته من مرجع صحبت راجع به این موضوع نیستم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با زمان سفر گروسی به ایران بیان کرد: ما نیازمند تدوین محتوا برای برنامه سفر هستیم تا اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد. خود ایشان اعلام کرده چنین سفری دارد و پیشنهاد این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا داشتند و در پارلمان اروپایی آنها شرکت کرده بیان کرده است و این ادبیات رژیم صهیونیستی است. ادبیاتی که از سیستم غربی منتشر می‌شود دارای حقایقی است که گفته نمی‌شود. در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار بازرسی در آژانس انجام شده و در این سه سال میزان بازرسی از ایران ۵۰۰ مورد بوده است؛ یعنی یک چهارم تمام بازدیدها.

وی تاکید کرد: ما در ایران ۲۱ سایت هسته‌ای داریم و کل دنیا ۷۳۰ سایت هسته‌ای دارد و با این حال باز هم احساس نگرانی می‌کنند و نشان می‌دهد این ادبیات، ادبیات دشمن و عملیات تخریبی است و ما از این‌ها تأثیر نمی‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام خبر خوش هسته‌ای در ایام دهه فجر، گفت: ما یک خط تولید پایلوت که تولید ایزوتوپ‌های پایدار است و یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو برای سرطان است را تقدیم بیماران خواهیم کرد.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان دیگر آغاز شد

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان گیلان، مرکزی و قزوین از امروز خبر داد و گفت: سه استان گیلان، مرکزی و قزوین از امروز این طرح را آغاز می‌کنند و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم هماهنگ شده که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

وی افزود: حتما این طرح تا آخر سال به صورت سراسری اجرا می‌شود. دولت هیچ بنایی ندارد که یارانه نقدی را حذف کند، اما تکلیف قانونی است که کالابرگ‌ الکترونیکی هم باشد. مردم می‌توانند کالابرگ‌ الکترونیکی انتخاب کنند یا یارانه نقدی و قیمت هم براساس شهریور سال ۱۴۰۰ است. دولت بنایش بر این است برای کالاهای اساسی از ارز نیمایی استفاده کند و افزایش قیمت در این زمینه معنا ندارد.

از فعالیت پلتفرم‌های خارجی مشروط بر پایبندی به قواعد استقبال می‌کنیم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود تاکید کرد، ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند. به تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا که مالک شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ است، مکاتبه کرده است که در این زمینه مذاکره کنند.

وی افزود: همین‌جا اعلام می‌کنیم هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی و یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد و به آن پایبند باشند که بتوانیم حقوق مردم را در این پلترفرم‌ها دنبال کنیم، استقبال خواهیم کرد.

زارع‌پور بیان کرد: مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند ارتباطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد؛ این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است. ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌ها و با کیفیت انجام می‌شود و هر روز بر کیفیت آن‌ها اضافه می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات پای کار پیام‌رسان‌ها آمده که بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه کنند. حدود ۴-۵ پیام‌رسان‌هایی که این روزها مردم از آن استفاده می‌کنند این قابلیت را دارند. به زودی نسخه جدید پیام‌رسان ایتا که بعد از روبیکا بیشترین اقبال را داشته است، منتشر می‌شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری وجود دارد. پیام‌رسان‌های بله با مشارکت سروش‌پلاس، آیگپ و روبیکا به تماس تصویری مجهز شده‌اند. دو هفته پیش که وزیر ارشاد به موریتانی رفته بود، با پیام‌رسان‌های ایرانی با هیات دولت در تماس بود.

در ادامه وزیر ارتباطات به صورت آزمایشی تماس تصویری با یک پیام‌رسان داخلی در حضور خبرنگاران انجام داد.

پرداخت وام‌های خرد از هفته آینده سرعت می‌گیرد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصادی و امور دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور، مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای تجارت و واردات رسمی نداریم و تخصیص ارز بدون محدویت انجام می شود.

وی میزان تراز تجاری کشور را در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد که با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ظرف هفته‌های آینده از دوره آشوب اقتصادی حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.

از وزیر اقتصاد درباره مصوبه مولدسازی دارایی های دولت در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سوال شد که وی توضیح داد: در کشور ده‌ها هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که می توان آنها را با تزریق منابع زنده کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی در شبکه های مجازی اقدام به فضاسازی در این خصوص کردند، اظهار داشت:‌سه قوه در این مسیر فعال هستند و اساساً در این مسیر تحولی رو به پیشرفت و برای آینده سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان ها هیچ عقب نشینی صورت نخواهد گرفت.

خاندوزی افزود: اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد، شورای عالی هماهنگی سران سه قوه آن در مصوبه جدید خود در قالب اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و تصمیم گیری ها در شفاف ترین حال ممکن اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: سالها بود که دستگاه ها و مدیران دولتی در برابر واگذاری زمین ها و ساختمان های متروکه خود مقاومت می کردند و به همین دلیل این مصوبه در سران قوا به تصویب رسید.

سوالی از رئیس جمهور در دستور کار نیست

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعامل میان دولت و مجلس گفت: در هفته اخیر طرح استیضاح وزیر بهداشت را داشتیم که در ابتدا تعداد امضاهای آن قابل‌توجه بود اما با گفت‌وگویی که با نمایندگان انجام شد تعداد کاهش یافت و در نهایت استیضاح منتفی شد ‌و وزیر هم توضیحاتی را در کمیسیون به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: همچنین سوالاتی از وزیر نفت و صمت در مجلس مطرح بود که در آن‌ها هم سوال‌کننده قانع شد و این بیانگر این است که اگر وزرا پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند نمایندگان هم می‌پذیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اینکه امروز خبری در برخی روزنامه‌ها درباره اختلاف مجلس و دولت و طرح سوال از رئیس‌جمهور منتشر شده که هیچ مبنا و اساسی ندارد و باعث شگفتی است، عنوان کرد: از جمله برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری و خبرگزاری‌ها که در ایام اغتشاشات فعال بودند و به نوعی آتش‌بیار معرکه بودند اکنون هم دنبال فتنه‌انگیزی جدیدی هستند تا اختلاف بین مجلس و دولت را دامن بزنند و تلقی شود که اختلاف وجود دارد در حالی که تعامل سازنده است.

حسینی تاکید کرد: خبر این بود که بحث سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس مطرح شده که بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل یک‌چهارم نمایندگان باید این تقاضا را داشته باشند. ما در سال گذشته یک مورد داشتیم و آن هم منتفی شده و مورد دیگری نداشتیم. اینکه یک پایگاه خبری یا یک خبرگزاری بنویسد که احتمالا یکی از نمایندگان درصدد جمع‌آوری امضاء هستند، آن‌هم در آغاز دهه فجر واقعاً جای تعجب دارد و حُسن نیتی در این رفتارها نمی‌بینیم و امیدواریم که این رفتارها را اصلاح کنند.

 پایان پیام/ ت 676

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول