اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جشنواره فیلم فجر در ۳ نقطه رشت برپا می‌شود

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر در سه نقطه شهر رشت شامل سالن مرکزی این رویداد مهم، سینما ۲۲ بهمن و نیز سالن شماره یک سینما سپیدرود رشت به صورت همزمان برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم فجر در ۳ نقطه رشت برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سه جشنواره در برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر در سه نقطه شهر رشت به صورت همزمان برگزار و همچنین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و موسیقی فجر با برش استانی در گیلان برگزار می‌شود. 

وی یکی از رویدادهای خوبی که امسال در حال وقوع است را برگزاری این سه رویداد ملی با برش استانی دانست و افزود: تالار مرکزی رشت به عنوان سالن مرکزی این رویداد مهم، سینما ۲۲ بهمن و نیز سالن شماره یک سینما سپیدرود رشت نقاطی هستند که این سه رویداد مهم در آنجا برپا خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آغاز همزمانی این رویداد در همه استان‌ها را از ۱۷ بهمن ماه با نمایش ۱۶ فیلم اعلام کرد و افزود: این دوره از جشنواره، کارنامه هنری - سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و فیلم‌ها در تراز انقلاب اسلامی و مقوله‌های ملی و میهنی در آن‌ها پرداخته شده است. 

ثقتی با یادآوری اینکه گیلان نخستین استان در میزبانی همزمانی جشنواره فیلم فجر بوده، گفت: امسال دهمین سالی است که گیلان این میزبانی را عهده‌دار است و همچنین از چهره‌های فاخر سینمایی استان و نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها نیز برگزار خواهد شد که از برنامه‌های جانبی هستند. 

وی با اشاره به سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) و فروش الکترونیکی بلیت‌ها بیان کرد: با این وجود در تلاش هستیم زمینه‌هایی فراهم شود تا مهمانانی همچون نویسندگان، پژوهشگران، سینماگران جوان و اصحاب رسانه به تماشای فیلم‌ها بنشینند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان دولت مردمی سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مبتنی بر تحقق عدالت فرهنگی در استان‌ها با شعار تمرکززدایی دانست و تصریح کرد: با اجرای این رویکرد، بیشترین امکانات و توزیع خدمات به استان‌ها اختصاص یافته و بر این اساس؛ همزمانی جشنواره فیلم فجر و نیز جشنواره‌های موسیقی و تجسمی، در گیلان در سطح بالایی برگزار می‌شود. 

به گفته ثقتی، در حالیکه پیشتر علاقمندان به فیلم در گیلان، برای تماشای جشنواره فجر، به پایتخت مراجعه می‌کردند؛ هم اینک در همین استان، به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود می‌نشینند و این، هدیه دولت به مردم است. 

وی با بیان اینکه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود، گفت: پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری در تهران برپا و ۱۱ استان همزمان با پایتخت، جشنواره هنرهای تجسمی فجر را برگزار می‌شود. 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول