اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صدور مجوز صادرات قطعات شرکت های آمریکایی به هوآوی چین متوقف شد

منابع آگاه می‌گویند: دولت آمریکا صدور مجوز به شرکت‌های آمریکایی برای صادرات قطعات به شرکت هوآوی چین را متوقف کرده است.

صدور مجوز صادرات قطعات شرکت های آمریکایی به هوآوی  چین متوقف شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، صدور مجوز برای شرکت‌های آمریکایی در راستای صادرات قطعات و تراشه‌های الکترونیکی به شرکت هوآوی چین را متوقف کرده است.

سال‌هاست که شرکت هوآوی چین درگیر محدودیت تامین قطعه از سوی آمریکا در حوزه فناوری نسل پنجم تلفن همراه و دیگر فناوری‌هاست، اما تا پیش از این وزارت بازرگانی آمریکا به برخی شرکت‌ها برای صادرات بعضی قطعات مشخص و فناوری‌ها به هوآوی چین مجوز صادر می‌کرد. به عنوان مثال شرکت کوالکوم آمریکا، در سال 2020 مجوز فروش تراشه‌های نسل چهارم تلفن همراه به هوآوی را دریافت کرده بود.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده که به صورت مداوم سیاست‌ها و قوانین دولت آمریکا در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرده که این کشور با سوءاستفاده آمریکا از موضوع امنیت ملی برای اعمال فشار به شرکت‌های چینی مخالف است.

مائو می‌گوید: این اقدامات برخلاف قوانین اقتصاد بازار و تجارت بین‌الملل است و به اعتماد جامعه جهانی به فضای اقتصادی و تجاری آمریکا آسیب می‌زند و یک سلطه‌جویی آشکار در حوزه فناوری است.

یک منبع آگاه می‌گوید: مقامات آمریکایی در حال ایجاد یک سیاست جدید در اعمال محدودیت بیش‌تر برای صادرات قطعات الکترونیکی به شرکت هوآوی هستند.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول