اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

چندین مرکز تجاری در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه اندازی می شود

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به اینکه مراکز تجاری در کشورهای هدف بازوان توسعه تجارت است چند مرکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی و بزودی به تعداد آنها نیز اضافه می‌شود

چندین مرکز تجاری در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس رحمت‌الله خرمالی امروز در همایش معرفی توانمندی‌ها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه گفت: مراکز تجاری در کشورهای هدف صادراتی بازوان توسعه تجارت است و این مراکز تسهیل کننده ارائه خدمات و همچنین معرفی کالاها به فعالان اقتصادی دیگر کشورها است براین اساس تعدادی مرکز تجاری رسمی در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی شده و به زودی مراکز دیگری نیز اضافه می‌شود. 

وی  با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف به نفوذ در بازار آنها کمک می‌کند، افزود: لذا اهدافی برای این مرکز تعریف شده است که ارائه خدمات کسب و کار و مشاوره به فعالین اقتصادی یکی از این اهداف است. 

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه اظهار داشت: مشارکت در حوزه رویدادهای تجاری به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت از اهداف دیگر راه‌اندازی مراکز تجاری است. 

وی اظهار داشت: برخی مراکز تجاری خدمات خوبی را تاکنون به فعالان اقتصادی ارائه کرده‌اند و با جذب سرمایه‌گذار و حتی تولیدات مشترک در راستای توسعه تجارت اقدام کرده‌اند و با نفوذ در بازار باعث گسترش مبادلات شده‌اند. 

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ضعف آگاهی شرکت‌ها در چگونگی ثبت و حضور در بازارها هدف از مشکلات فعالین اقتصادی است،  گفت:بر این اساس ارائه خدمات حقوقی و ثبت شرکت‌ها از دیگر وظایف مراکز تجاری است. 

وی افزود: ارائه خدمات اطلاع رسانی از جمله فعالیت‌های تعریف شده برای مراکز تجاری است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه با تاکید بر اینکه باید همایش‌هایی برای معرفی فرصت‌های تجاری برگزار شود، گفت: مراکز تجاری در زمینه پشتیبانی و لجستیک برای جذب شرکت‌های فعال می‌توانند کمک کنند. 

وی افزود:  با توجه به تحریم‌ها در حوزه نقل و انتقالات مالی بانکی، مراکز تجاری می‌توانند کمک‌های لازم را انجام دهند ضمن اینکه این مراکز در انتقال فناوری نیز می‌توانند موثر باشند و با جذب فناوری در قالب سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای هدف، فناوری‌های مورد نیاز را به کشور وارد کنند. 

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول