اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عضو هیات مدیره استقلال: همه می‌دانند ویلموتس چگونه به فدراسیون معرفی شد/ تحریم سجادی توهین به جامعه ورزش است

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: همه می‌دانند ویلموتس چگونه به فدراسیون فوتبال معرفی شد، چرا مجلس پیگیری نمی‌کند از چه طریقی پای او به ایران باز شد؟

عضو هیات مدیره استقلال: همه می‌دانند ویلموتس چگونه به فدراسیون معرفی شد/ تحریم سجادی توهین به جامعه ورزش است

حجت کریمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص انتقاداتی که اخیرا علیه وزیر ورزش مطرح شده، اظهار داشت: حمید سجادی از بدنه ورزش کشور است. او قهرمان ورزشی ما بوده و الان هم در بدنه مدیریت وزارت ورزش با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد به دنبال رفع مشکلات و دغدغه‌های ورزشکاران در تمام رشته ها است. فقط فوتبال نیست و ما رشته‌های زیادی چه در بخش بانوان و چه در بخش مردان داریم که هرکدام مسائل خاص خودشان را دارند.

فیفا شعار می‌دهد اما درآمدهای فوتبال ایران را بلوکه می‌کند

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره به اعمال تحریم علیه وزیر ورزش ایران، گفت: تحریم وزیر ورزش یک کشور چه چیزی را به جز دخالت سیاسی در ورزش نشان می‌‌دهد؟ فیفا شعار می‌دهد که فوتبال از سیاست جداست اما درآمدهای فدراسیون فوتبال کشورمان از مسابقات بین المللی را بلوکه می‌کند. الان هم که اتحادیه اروپا وزیر ورزش ما را تحریم کرده است. ورزشکاران ما به خاطر تحریم‌های مختلف با سختی زیاد در مسابقات حاضر می‌شوند و با تلاش زیاد سعی در کسب نتایج خوب دارند. شاید این روحیه مقاومت ایرانی‌ها در ورزش باعث شده وزیر ورزش را تحریم کنند. واقعا قابل درک نیست. چرا یک ورزشکار اسبق که ربطی هم به مسائل سیاسی ندارد و حالا هم فقط به مدیریت رشته‌های ورزشی می‌پردازد بازهم ربطی به مسائل سیاسی ندارد، باید در لیست تحریم قرار بگیرد؟

چه زمانی یک وزیر در قرارداد فوتبالیست‌ها دخالت داشته که حالا سجادی پاسخگو باشد؟

وی افزود: بخش زیادی از انتقاداتی که به سجادی وارد می‌شود غیرمنصفانه است. مشکلات قراردادی بازیکنان فوتبال چه زمانی به وزیر ورزش مربوط بوده که الان از او بازخواست کنیم؟ آیا ریخت و پاش باشگاه‌ها برای عقد قرارداد با بازیکنان و رقم‌های نجومی در دوره قبلی نبوده؟ چه زمانی یک وزیر ورزش روی مبالغ قراردادها دخالت داشه که حالا سجادی پاسخگو باشد؟

همه می‌دانند ویلموتس چگونه به فدراسیون فوتبال معرفی شد

کریمی تصریح کرد: بسیاری از نابسامانی‌های ورزش و فوتبال ما هم مربوط به دوره قبل یا حتی دوره‌های قبل است. همین پرونده ویلموتس چه دردسری را برای کشور به وجود آورده؟ چرا نمایندگان مجلس مقصر اصلی این ماجرا را احضار نمی‌کنند؟ همه می‌دانند که ویلموتس چگونه به فدراسیون فوتبال معرفی شد. چرا پیگیری نمی‌کنند که نامه‌ای که از فلان جا به وزارت ورزش رفت چگونه پای ویلموتس را به ایران باز کرد؟

سجادی درگیر پرونده‌های تخلفات تیمِ وزیر قبلی است

وی افزود: در جریان هستم که از وقتی حمید سجادی آمده درگیر پرونده‌های تخلفات تیمِ وزیر قبلی است. به عنوان مثال در باشگاه انقلاب بهره‌برداری‌ها را به آشنایان‌شان داده‌اند و الان هم همه در دادگاه هستند. چرا صدای نماینده‌ای در مورد تخلفات زیاد دوره قبلی در نیامد؟ نماینده‌ها به دادگاه صدر بروند و فقط تخلفات در یک مجموعه را ببیند. همه پرونده‌هایش آنجاست و ببینند از دوره قبل چه خبر است. این فقط یک برای یک مورد است و وزارت ورزش بیش از هزار مجتمع ورزشی دارد. شما ببینید وقت وزیر فعلی به خاطر چه مسائلی گرفته می‌شود. 

وزیر قبلی به کی‌روش افتخار می‌کرد، الان به خاطر کی‌روش از سجادی انتقاد می‌کنند

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: یا گفته می‌شود ورزش ما مشکلات زیرساختی زیادی دارد. ورزشگاه پارس شیراز چندین بار افتتاح شد اما چه اتفاقی برایش افتاد؟ ورزش ما قبلا مشکلات زیرساختی نداشته و الان دچار چالش شده؟ بسیار از این مشکلات از گذشته بوده و نباید غیرمنصفانه صحبت کرد. طبیعی است وقتی یک زمین سوخته را به کسی بدهید برای آباد کردن آن نیاز به زمان زیادی دارد. چطور در دوره گذشته وزارت ورزش به درخشش تیم ملی با کی‌روش افتخار می‌کرد الان در این دوره باید سجادی بازخواست شود که چرا کی‌روش سرمربی تیم ملی شده است؟

تحریم وزیر یعنی تحریم کل جامعه ورزش

کریمی با اشاره به انتقاداتی که به خاطر فعالیت‌های مجازی برخی ورزشکاران مطرح شده، عنوان کرد: همیشه و در هردوره‌ای رفتار و زندگی شخصی ورزشکاران بازخوردهایی در جامعه داشته و اظهارنظرهای شخصی آن‌ها همیشه وجود داشته است. در کدام دوره رفتار یک ورزشکار را به پای وزیر ورزش نوشتند که الان سجادی مقصر شده است؟ ضمن اینکه از رفتار برخی ورزشکاران تعجب می‌کنم. از افرادی که در زمینه‌های مختلف نظر می‌دهند و استوری می‌گذارند اما در قضیه تحریم وزیر ورزش کشور که مسئول همه ورزشکاران است هیچ عکس العملی نشان ندادند. تحریم نفر اول ورزش به معنای تحریم کل جامعه ورزش است. آیا این اقدام توهین به همه ورزشکاران ایرانی نیست؟

سجادی برود، وزیر بعدی معجزه می‌کند؟

وی افزود: بنابراین بهتر است منصفانه نگاه کنیم تا قضاوتی منصفانه داشته باشیم. اگردلسوز ورزش هستیم باید به وزارت ورزش کمک کنیم تا کاستی‌ها را برطرف کند نه اینکه با طرح مسائل مختلف، مدام چوب لای چرخ ورزش بگذاریم. ورزش ما مشکلاتی دارد که با مساعدت نهادهایی مانند مجلس برطرف می‌شود. آیا با تغییر وزیر ورزش، وزیر بعدی معجزه می‌کند یا او هم با همین مشکلات دسته و پنجه نرم خواهد کرد؟ بهتر است آقایان برای اثبات برادری‌شان به ورزش به حل این مشکلات کمک کنند. ایراد گرفتن و بهانه تراشی هیچ سنگی را از سر راه بر نمی‌دارد.

پایان پیام/ ت 570

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول