اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مادران باردار دیگر نمی‌میرند/بالگرد فرشته نجات 24 مادر کهگیلویه و بویراحمدی شد

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اختصاص بالگرد هوایی به استان و امدادرسانی در دورترین مناطق استان مرگ مادران باردار به صفر رسیده است.

مادران باردار دیگر نمی‌میرند/بالگرد فرشته نجات 24 مادر کهگیلویه و بویراحمدی شد

خبرگزاری فارس یاسوج_ نسیم راوند- در گذشته و به دلیل صعب‌العبور بودن استان ارائه خدمات پزشکی آنطور که باید و شاید انجام نمی‌گرفت و در این میان شرایط برای مادران باردار سخت و سخت‌تر بود.

اما خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر عنایت سازمان اورژانس هوایی و اختصاص یک فروند بالگرد به کهگیلویه وبویراحمد، به دورترین و صعب‌العبورترین مناطق استان امدادرسانی می‌شود و این فرشته نجات در مواقع بحران به داد استان می‌رسد.

جهانبخش وحدت‌نژاد رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص بالگرد به استان امدادرسانی به مادران باردار به وسیله بالگرد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اختصاص بالگرد به استان مرگ مادران باردار به صفر رسیده است و مادران در روستای دورافتاده و صعب‌العبور آجم، رودریش و سایر مناطق دورافتاده با بالگرد هوایی در کوتاهترین زمان ممکن و در شرایط دشوار جوی به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بربارش باران و برف در مناطق سردسیری و ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه ای برای تمامی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم دسترسی زمینی به منطقه رودریش، طبق هماهنگی‌ها لازم بالگرد اورژانس برای انتقال مادران باردار به منطقه مورد نظر اعزام شد.

وی با بیان اینکه در این ماموریت ۳مادر باردار طی دو پرواز به درمانگاه دیشموک منتقل شدند افزود : همزمان با این ماموریت‌ها دو بیمار قلبی و دیابتی به این درمانگاه منتقل شدند.

وحدت نژاد در ادامه گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۱۴ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شد که از این تعداد ۲۴ مورد مربوط به امداد رسانی و انتقال مادران باردار و سایر موارد مربوط به دیگر امدادرسانی های اورژانسی است.

 صادق حیدری‌زاده عنوان کرد: امدادرسانی در بیشتر مناطق محروم از طریق امداد هوایی مقدور است.

رئیس اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اورژانس هوایی دیروز  روز پرکاری را سپری کرد و از مجموع ۵ ماموریت پرواز مناطق صعب‌العبور سه مورد مربوط به زنان باردار مناطق آجم، رودریش و سایر مناطق بوده است.

وی بیان کرد: استان فاقد پایگاه و آشیانه هوایی است که از مسئولان استان خصوصا استاندار درخواست می‌کنیم توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

حیدری‌زاده بیان کرد: در کنار آشیانه به پد هوایی نیاز داریم که در برخی مناطق پد احداث شده اما پد هوایی کهگیلویه دارای ۵۰ درصد پیشرفت است و برای مناطق سی‌سخت و دیشموک مراحل و کارهای اولیه در حال انجام است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول