اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۳۰۰ چادر امدادی از کرمانشاه برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰ چادر امدادی از هلال احمر کرمانشاه برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی به آذربایجان شرقی ارسال شد.

۳۰۰ چادر امدادی از کرمانشاه برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه شامگاه شنبه ۸ بهمن‌ماه، شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی و روستاهای اطراف آن را لرزاند؛ رخدادی که تا صبح روز یکشنبه دست‌کم ۸۱۶ مصدوم و سه قربانی بر جا گذاشته است.

براساس گزارش‌های رسمی، شدت تخریب در مناطق روستایی بالاست تا جایی که به‌گفته وزیر کشور، در ارزیابی‌های اولیه خانه‌ها در ۷۰ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند.

آنگونه که معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی می‌گوید: با زحمات و تلاش واحدهای امدادی، بخش قابل توجهی از شهروندانی که در زلزله اخیر خسارت دیده در اردوگاه‌های اضطراری اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ۲۵ اردوگاه با همکاری جهادگران، گفت: ۵ هزار تخته چادر توزیع شده و پتو، زیرانداز و مواد غذایی هم بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و پس‌لرزه‌ها بعد از زلزله اصلی(بیش از ۵۵ پس‌لرزه) نگرانی مردم شهرستان طبیعی است که نیاز به ارائه خدمات بیشتری است، لذا تلاش می‌شود با هم‌افزایی و تعامل بین واحدهای امدادگر اردوگاه‌ها را توسعه و امکانات بیشتری را در خدمت مردم برای اسکان اضطراری قرار دهیم.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: با توجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان غربی شهرستان خوی و اعلام سازمان امداد و نجات به جمعیت هلال احمر استان‌ها به خصوص استان‌های معین؛ جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم بلافاصله اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان در حال آماده‌باش کامل هستند و این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز تیم‌ها اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهرستان خوی و اعلام سازمان امداد و نجات تعداد، ۳۰۰ تخته چادر جهت اسکان اضطراری افراد متاثر از زلزله به این شهرستان ارسال شده است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول