اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

ضرورت تعیین دامنه نوسان برای سکه‌های بورسی/ عرضه در قیمت‌های پیشنهادی غیرمتعارف متوقف شود

در چند روز اخیر در عرضه ربع سکه بورسی، عده‌ای با ثبت تقاضا با بهای بسیار بالاتر از متوسط بازار، تلاش کردند روند صعودی قیمت در بازار شکل بگیرد و به همین دلیل ضروری است عرضه در قیمت‌های پیشنهادی غیرمتعارف متوقف شود.

ضرورت تعیین دامنه نوسان برای سکه‌های بورسی/ عرضه در قیمت‌های پیشنهادی غیرمتعارف متوقف شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدتی است بانک مرکزی اقدام به عرضه سکه در بورس کالا می کند و در این مدت هزاران ربع سکه به فروش رسیده است.

بهای هر سکه به طور متوسط در معاملات امروز بورس کالا  ۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان بوده است. در عین حال برخی تقاضاهای ثبت شده برای خرید سکه، ارقامی در حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۱۳ میلیون تومان، ۱۱ میلیون و 9 میلیون تومان بوده است. 

در ابتدا عده‌ای معتقد بودند این پیشنهادات از سوی افراد ناشی و کم‌اطلاع از قیمت سکه در بازار ارائه می شود اما بررسی دقیق تر حکایت از این دارد که این افراد با سرمایه های کلان، با ارائه پیشنهاداتی با این ارقام، به دنبال افزایش متوسط بهای فروش ربع سکه در بورس کالا و همچنین دمیدن در تنور افزایش قیمت ها در بازار سکه و ارز هستند.

درواقع ممکن است کسی یا کسانی چنین درخواست هایی را برای خرید سکه مطرح می‌کنند که دارنده صدها یا هزاران سکه با قیمت‌های بسیار کمتر باشند و تلاش می‌کنند با حباب‌سازی، سکه‌های خود را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی به فروش برسانند.

در حال حاضر شیوه قیمت‌گذاری براساس ثبت سفارش دفتری و با قیمت‌های مختلف است. بنابراین به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها باید دامنه قیمت برای ارائه پیشنهادات خرید تعیین شود به‌طوری که امکان ثبت تقاضا اندکی بیش از قیمت معاملات بازار وجود نداشته باشد. با این روش افرادی که به دنبال حباب سازی در قیمت سکه و ارز هستند، امکان فعالیت در بورس کالا نخواهند داشت و هدف بانک مرکزی برای کاهش حباب قیمت سکه محقق می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول