اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

بیشترین تورم سال جاری در چه کالاهایی است

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تورم سال جاری نشان می‌دهد، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات مربوط به شیر خشک با ٣,٥ درصد و تخم مرغ ماشینی با ٣.١ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ١.٤- درصد بوده است.

بیشترین تورم سال جاری در چه کالاهایی است

بهبود سعیدی کیا؛ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز آمار ایران به عنوان متولی قانونی آمارهای کشور ، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور دی ١٤٠١ را منتشر کرد.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ٣,٥ درصد و " تخم مرغ ماشینی " با ٣.١ درصد می‌باشد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به " روغن مایع " با ١.٤- درصد بوده است.

در دی ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٣,٨ درصد و " رشته آش " با ٢.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند " با ١٥,٣ درصد ،" ماهی قزل آلا " با ٧.٩ درصد و " گوشت گاو یا گوساله"  با ٧.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم " مرغ ماشینی" با ٢.٧- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ٣,٥ درصد و " تخم مرغ ماشینی " با ٣.١ درصد می‌باشد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به " روغن مایع " با ١.٤- درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢٥,٥ درصد ،" موز " با ٢١.٢ درصد و " انار" با ١٣.٠ درصد می­‌باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ٥.٨-  درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بی‌شترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پیاز "  با ٤٣,٩ درصد ، " بادمجان" با ٢٩.٥ درصد و " کدو سبز" با ١٦.٣ درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته‌ای" و " نوشابه گازدار " با ٣,١ درصد می‌­باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست + آمار تورم کالاها آمار تورم کالاها  + مراجعه کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول