اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فجر۴۴| هر هفته یک افتتاحیه در حوزه آب‌رسانی مازندران

مدیرعامل آبفا استان مازندران گفت: دهه فجر امسال ۳۰ پروژه شامل ۲۴ پروژه افتتاحیه و ۶ پروژه کلنگ‌زنی فاضلاب است که این نوید را می‌دهیم تا پایان سال هر هفته یک افتتاح خواهیم داشت.

فجر۴۴| هر هفته یک افتتاحیه در حوزه آب‌رسانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا استان مازندران در خصوص دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در مازندران، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارهای خیلی بزرگی انجام شده است.

وی افزود: ما در ابتدای انقلاب ۱۸ شهر را تحت پوشش داشتیم و عملا خدمت‌رسانی در حوزه کمی بود و در بقیه شهرها و در خود ساری هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم.

 مدیرعامل آبفا استان مازندران بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مازندران همه ۵۸ شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

برارزاده با اعلام اینکه امروز ۲۱هزار کیلومتر شبکه در استان مازندران درحال ارائه خدمات به مردم استان است، تصریح کرد: در حوزه روستایی هم بالطبع دغدغه‌ها وجود داشت، روستایی که بتواند به‌صورت محوری شرکتی یا سازمانی مدیریت کند نداشتیم ولی امروز یک‌هزار و ۷۰۰ روستایی توسط شرکت آبفا درحال مدیریت بود و در بقیه روستاها نیز خدمات در دورترین نقاط درحال ارائه است.

وی ادامه داد: همه روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند انشالله به برکت این ایام تصدی‌گری را به شرکت آب و فاضلاب استان ارائه دهند، چراکه مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

مدیرعامل آبفا استان مازندران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نگاه خوبی نسبت به آب ایجاد شده است، تصریح کرد: فکر می‌کنم یکی از دغدغه‌های رهبری درباره آب این بود که این ماده حیاتی با سختی زیادی توسط همکاران از دورترین نقاط به مردم می‌رسد نکته بر این است باید شرایطی ایجاد شود که هم صرفه‌جویی در مصرف آب شود و هم اینکه مردم ما در دورترین نقاط به بهترین نحو خدمات دریافت کنند.

برارزاده یادآور شد: نگاه مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و تاکید ایشان بر استفاده از صندوق توسعه به مردم روستاها و در دولت سیزدهم و نگاه وزیر نیرو و رئیس‌جمهور از بابت اینکه ۱۰هزار روستا طی سه سال بتواند خدمات ارائه شود، نگاه خیلی خوبی بود که توسط مجلس انقلابی ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: امروز به برکت این نگاه انقلابی ۱۹ مجتمع آب‌رسانی و ۲۰۰ روستا با اعتبار ۳۳۰ میلیارد درحال آماده شدن برای ارائه خدمات هستند.

مدیرعامل آبفا استان مازندران بیان کرد: نگاه جدیدی که در دولت سیزدهم در استان ایجاد شده، نگاه ویژه‌ای در استفاده از ماده ۵۶ برای استفاده از تسهیلات بانک‌ها برای پروژه‌های اب‌رسانی در شهرهای بابل، ساری، نوشهر و چالوس است که این تسهیلات نهایی شد.

برارزاده با اشاره به پیگیری بند یک تبصره یک تهاتر نفت، افزود: در این زمینه نشست تخصصی داشتیم که با حضور استاندار مازندران تفاهم‌نامه‌ای برای ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد برای فاضلاب ۶ شهر استان امضا شد که برای شهرهای گلوگاه، بهشهر و نکا و ساری برآوردها آماده شد که به‌زودی قرارداد منعقد می‌شود و خبر خیلی خوبی برای مردم استان است.

وی به حضور بنیاد برکت در امر آب‌رسانی و همکاری با شرکت، گفت: این مسیر ادامه دارد به‌طوری‌که بحث آب‌رسانی در سال ۱۴۰۱ برای ۲۱ روستا و و در سال ۱۴۰۲ نیز برای ۱۵۰ روستا با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی انجام خواهد شد.

مدیرعامل آبفا استان مازندران با اشاره به تشکیل بنیاد خیرین در حوزه آب‌رسانی در استان مازندران، تصریح کرد: در این حوزه هم از این ظرفیت در هر شهرستان استفاده شده که این موضوع موجب استقبال خوب و اتفاقات موثری شد که همه اینها به برکت نگاه بلندی بوده که در استان شروع شده است.

وی در بحث تنش آبی، اظهار کرد: استان مازندران به‌عنوان میزبان خوب و نگین سبز ایران در کشور معرفی کردیم و خواسته‌های خود را اعلام کردیم به‌طوری‌که در سال ۵میلیارد از تنش آبی استفاده می‌کردیم سال نخست ۵۹ میلیارد، سال گذشته ۲۰۰ میلیارد و امسال خواستار ۶۳۰ میلیارد استفاده از تنش آبی کشور هستیم که این مطالبه‌گری ما را بر این می‌دارد خواسته‌های مردم بومی و مسافران را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل آبفا استان مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم در استان ۶۳۰ پروژه تعریف کردیم، اضافه کرد: به نسبت آن طی سه سال و در بحث سفر رئیس‌جمهور ما توانستیم ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان دریافت کنیم این نگاه با کمک مسؤولان و نمایندگان محقق شد و برکت آن تخصیص اعتباراتی بود که تاکنون به ۲۱۳ روستا و شهرهای زیرپوشش فاضلاب تزریق شده است.

برارزاده با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۹۰ میلیارد اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است، افزود: خواسته ما این است در سال ۱۴۰۲ هم این نگاه و هم این اعتبارات باید ۱۵۰۰ میلیارد و ۶۳۰ پروژه در استان داشته باشیم تا بتوانیم دغدغه‌هایی که داریم را مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه شامل ۲۴ پروژه افتتاحیه و ۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی فاضلاب است که این نوید را می‌دهیم که ما تا پایان سال هم افتتاح خواهیم داشت.

مدیرعامل آبفا استان مازندران بیان کرد: با کمک بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب هم گام‌های خوبی در دولت سیزدهم برداشته شده که با اجرای کار پایش هر هفته افتتاح خواهیم داشت.

برارزاده گفت: اعتبار ما در دهه فجر در حوزه آب‌رسانی ۲۸۵ میلیارد و در حوزه فاضلاب نیز ۲۳ میلیارد نویدبخش روزهای خوب برای مردم استان خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول