اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رشته ریاضی در کرمانشاه در آستانه تعطیلی/ هجوم برای دکتر شدن!

مدیرکل آموزش و رورش استان کرمانشاه گفت: سهم رشته ریاضی در شاخه نظری، ۸ درصد است و در هشت شهرستان استان هم رشته ریاضی وجود ندارد.

رشته ریاضی  در کرمانشاه در آستانه تعطیلی/ هجوم برای دکتر شدن!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه علم عامل توسعه و قدرت جامعه است، اظهار کرد: زیرساخت ایران قوی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: کرمانشاه در کنکور ۱۴۰۱ از مجموع بیش از ۵۲ هزار داوطلب ثبت‌نام شده فقط ۴ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۸.۵ درصد داوطلبان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند و رتبه ۲۸ کشوری را داریم.

مدیرکل آموزش و رورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر کم‌تر از ۳۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در حال که براساس برنامه باید این عدد به ۵۰ درصد می‌رسید.

وی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان شاخه نظری استان در رشته‌های تجربی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند و سهم رشته ریاضی ۸ درصد است و در هشت شهرستان استان هم رشته ریاضی وجود ندارد.

ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، جذاب کردن آموزش، ایجاد ارودگاه هدفمند کارآفرینی، رفع مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش از جمله نکاتی بود که محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه بر آن تأکید کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: اساس کار تربیت است و آموزش و پژوهش از ابزارهای تربیت است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول