اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌من| ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی در دانشگاه ها

برخی کاربران سامانه فارس من خواستار کوچ دانشگاه‌ها و ادارات دولتی به پیام‌رسان‌های داخلی شدند.

فارس‌من| ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار کوچ دانشگاه‌ها و ادارات دولتی به پیام‌رسان‌های داخلی شدند.  

این کاربران در پویش خود آوردند:

«دانشگاه‌ها و ادارات دولتی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کنند، متاسفانه در برخی از دانشگاه‌های پیام نور و ادارات دولتی جهت اطلاع‌رسانی و کارهای فوری از پلتفرم‌های واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌شود در حالی که این دو پلتفرم فیلتر هستند و امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد. الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از پلتفرم‌های داخلی کمک بزرگی برای کاربران خواهد بود.»

سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،گفت: اولین موضوع رسیدگی به پیام‌رسان‌های خارجی جنبه قضایی است، اگر جرم و اتفاقاتی دربستر برنامه های داخلی رخ دهد، منبع و واسطه‌اش معلوم است، بالعکس در پیامررسان های خارجی منبعی مشخص نیست.

وی افزود: متاسفانه دادگاه‌های ما نمی‌توانند رسیدگی‌کنند، اگر هم پیگیری شود، همکاری لازم از سمت کشورهای خارجی صورت نمی‌گیرد.

سردبیر این پویش درباره استفاده از پیام رسان‌های داخلی در دانشگاه ها گفت: دانشگاه‌های ما به جای استفاده از پیام رسان‌های ایرانی، ازپیام‌رسان‌های خارجی استفاده ‌می‌کنند. به عنوان مثال دانشگاه‌ پیام نور تهران جنوب ۴ تا ۵ پیام رسان در سایت خود آورده‌است که فقط یکی از آنها ایرانی است.

وی افزود: از جنبه دیگری بخواهیم نگاه کنیم، کارکنان سفارتخانه ها،که با افراد داخلی کار می‌کنند، عموما کارهایشان هم اداری است، آنها به برنامه داخلی ‌بیشتر می‌توانند اعتماد کنند. همچنین برنامه های داخلی امنیت بیشتری دارد، ادارات کاری باید کنند که مردم با استفاده از برنامه های داخلی بتوانند،کارهایشان را خیلی راحت تر انجام دهند.

* توجه به پیام‌رسان‌های داخلی

سردبیر این پویش در پایان گفت: پیام رسان‌ها بعضی آیتم ها مثل لایک کردن را باید اضافه کنند. پیامی که ارسال می‌شود، گیرنده پیام صدای پیام را ندارد، اگر به این موارد توجه شود، پیام‌رسان های ما  ارتقاء می‌یابند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول