اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| درخواست کمک معیشت برای فارغ‌التحصیلان فاقد شغل

برخی کاربران فارس من با ثبت پویشی خواستار پرداخت کمک معیشت به فارغ‌التحصیلان فاقد شغل شدند.

فارس من| درخواست کمک معیشت برای فارغ‌التحصیلان فاقد شغل

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار پرداخت کمک معیشت به فارغ‌التحصیلان فاقد شغل شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«فارغ‌التحصیلان دانشگاهی غالبا افرادی هستند که زمان و عمر خود را در محیط آموزشی و دانشگاهی سپری کرده‌اند. عده بسیاری زیادی از این افراد بعد از فارغ‌التحصیلی تا سال‌های بعد از تحصیل فاقد کار و شغل هستند. این وضعیت برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان که دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری هستند نیز وجود دارد. با توجه به اهمیت موضوع سن و جوانی هر چه سریع تر از جانب دولت و سایر نهادهای مربوطه شناسایی و مسائل و مشکلات آنها رفع و رجوع شود. این قشر از جامعه از طرف خود و خانواده و جامعه مورد انتظاراتی واقع می‌شوند که همواره با آن مواجه هستند. به منظور به حداقل رساندن این مسئله درخواست می‌شود که مجلس شورای اسلامی طرحی تحت عنوان کمک معیشت به این افراد که حداقل دستمزد را شامل شود در دستور کار قرار داده و با ابلاغ به دولت هر چه سریعتر اجرایی شود.»

افشین رستمی سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت:‌ من خودم کارشناسی ارشد هستم و همین وضعیت را دارم و محدودیتی که وجود دارد این است که برای فارغ التحصیلان دانشگاه تناسبی در محیط کاری نیست.

رستمی ادامه داد: گاهی حتی خود مدرک تحصیلی مانعی است برای مثال بخواهم استخدام شوم می‌گویند دیپلم می‌خواهیم و من را قبول نمی‌کنند و می‌خواهیم استخدام شویم می‌گویند لیسانس می‌خواهیم و خود مدرک تحصیلی مانعی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر کشور‌ها به گونه است که تحصیلات دانشگاهی دارند بخاطر آن تحصیل معشیتی به آن‌ها اختصاص می‌دهند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول