اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نقش مهم مازندران در امنیت غذایی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ایمنی غذا یک اصل مهم در امنیت غذایی به‌شمار می‌رود و اجرای این اصل برعهده سازمان دامپزشکی است که با توجه به نقش مازندران در امنیت غذایی، این وظیفه و رسالت سنگین‌تر و مهم‌تر از سایر استان‌هاست.

نقش مهم مازندران در امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی‌کلیجی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار کرد: ایمنی غذا یک اصل مهم در امنیت غذایی به‌شمار می‌رود و اجرای این اصل برعهده سازمان دامپزشکی است که با توجه به نقش مازندران در امنیت غذایی، این وظیفه و رسالت سنگین‌تر و مهم‌تر از سایر استان‌هاست.

وی افزود: در حوزه سیاست‌گذاری بخش کشاورزی، دامپزشکی نقش محوری دارد تا غذای سالم و بهداشتی را در اختیار مردم بگذارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مازندران که قلب تپنده و استان امنیت غذایی کشور است و دارای رتبه‌های برتر در تولید انواع محصولات کشاورزی دارد، دامپزشکی وظیفه سختی دارد چراکه نسبت به سایر استان‌ها وظایف و مسؤولیت‌های بیشتری دارد و تلاش‌های ارزنده و خوبی در ایمنی غذا و غذای سالم انجام شده است.

عنایتی عنوان کرد: داشتن جامعه سالم منوط به داشتن غذای سالم است و انتظار جامعه از دامپزشکی بسیار بالاست چراکه با سلامتی مردم سروکار دارد و کوچکترین اشتباه در این حوزه می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

وی گفت: دامپزشکی باید در کنار تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی باشد و در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حرکت کند.

عنایتی بیان کرد: مسؤولیت در جهاد کشاورزی بسیار سنگین است و مسؤولیت در اداره‌کل دامپزشکی هم از مسؤولیت‌های سنگین در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از همکاری همه کارکنان اداره‌کل دامپزشکی، نظام دامپزشکی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان صنعت دام و طیور و شیلات مازندران سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم با هم‌افزایی بیشتر در انجام وظایف محوله موفق باشیم.

به گزارش فارس، با حکم رئیس سازمان دامپزشکی کشور، حمزه آقاپورکاظمی به‌عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران منصوب و از زحمات محمدحسن گلپایگانی در زمان تصدی مسؤولیت این اداره کل قدردانی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول