اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: نیاز فوری به سلاح‌های جدیدی داریم

رئیس جمهور اوکراین در پیامی توییتری هشدار داد که این کشور نیاز فوری به سلاح‌های جدید دارد.

زلنسکی: نیاز فوری به سلاح‌های جدیدی داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در پیامی توییتری هشدار داد که این کشور نیاز فوری به سلاح‌های جدید دارد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر قرار باشد تانک‌های (آمریکایی) آبرامز تا ماه آگوست برسند خیلی دیر خواهد بود».

یک سخنگوی پنتاگون، شامگاه چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره»  درباره تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین توضیحاتی ارائه کرد.

این سخنگوی پنتاگون که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اظهار داشت: «تجهیز اوکراین با تانک‌های آبرامز پس از بررسی‌های طولانی به منظور افزایش توانمندی نظامی این کشور صورت گرفته است. تانک‌هایی که ما آن‌ها را ارسال خواهیم کرد، از جدیدترین مدل تانک‌های آبرامز هستند؛ ازاین‌رو تأثیری‌گذاری آن‌ها زیاد خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «فعال کردن تانک‌ها در میدان‌های نبرد نیازمند چند ماه زمان است و نه چند هفته. ما کارمان را از هم‌اکنون آغاز خواهیم کرد. تمام تدارکات برای عملیاتی کردن تانک‌های آبرامز در اوکراین را برعهده خواهیم گرفت. ما از تداوم حمایت‌های لازم خود از اوکراین در مواجهه با هر گونه تحرکات جدید روسیه اطمینان حاصل می‌کنیم.»

آمریکا در حالی این تصمیم را اتخاد کرده است که  سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر هشدار داده بود نیروهای روس هر تانک جنگی آمریکایی را که به اوکراین فرستاده شود، منهدم خواهند کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن پیش از این در پاسخ به سوالی درباره ارسال تانک‌های جنگی اصلی ام ۱ آبرامز آمریکا به اوکراین گفته بود این اقدام تنها دخالت واشنگتن در درگیری را تشدد می‌کند و بسیار فراتر از ارائه سلاح‌های دفاعی است. 

پایان پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول