اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هزینه سنگین یارانه برق روی دست دولت آلمان

اسناد منتشر شده حاکی از آن است که هزینه تخصیص یارانه انرژی تا پایان ماه می به خانوارها و شرکت‌ها برای دولت آلمان به ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

هزینه سنگین یارانه برق روی دست دولت آلمان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اسناد به دست آمده از دولت آلمان نشان می‌دهد که اجرای یک بسته کمک مالی توسط برلین که با هدفه کمک به شرکتها و خانوارها برای عبور از بحران افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی در این کشور اجرا شده، تا پایان ماه می ۱۸ میلیارد دلار هزینه روی دسته دولت این کشور خواهد گذاشت.

بر اساس سند امضا شده از سوی فلوریان تون‌کار، وزیر دارایی آلمان، که به کمیته بودجه پارلمان این کشور ارسال شده، انتظار می‌رود تا پایان ماه می آلمان فقط ۱۴ میلیارد یورو معادل ۱۵ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار برای یارانه برق هزینه کند. از سوی دیگر قرار است بیش از 2 میلیارد دلار دیگر از سوی دولت آلمان به عنوان یارانه برای تجهیز شبکه توریع نیرو در این کشور هزینه شود.

قرار است پول تخصیص یارانه به برق که به خاطر پایین آوردن فشار افزایش شدید قیمت برق در آلمان فعال شده به طور کامل از سوی دولت فدرال آلمان تأمین شود.

این بسته کمکی تا ماه آوریل سال ۲۰۲۴ فعال و باقی خواهد ماند.

البته سال گذشته میلادی برلین اعلام کرده بود که می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ برای کمک به مردم و شرکت‌ها این کشور در پرداخت قبوض برق ۸۳ میلیارد دلار یارانه تخصیص دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول