اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اهانت به قرآن توسط مستکبران به دلیل ترس از اسلام‌خواهی مردم جهان است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دین مبین‌اسلام روز به روز به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند، گفت: توسعه اسلام‌خواهی در میان کشورهای مختلف کاملا ملموس و آشکار است تا جایی که قدرت‌های سلطه وادار شدند چنین حرکاتی علیه قران و اسلام انجام دهند.

اهانت به قرآن توسط مستکبران به دلیل ترس از اسلام‌خواهی مردم جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خود باعث سرنگونی نظام استکبار در جهان بین‌الملل شده است، اظهار کرد: امام راحل(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی رژیم ستم شاهی که تمام دارایی‌های کشور را در اختیار استکبار و آمریکا قرار داده بود از بین برده و باعث سرنگونی نظام سلطه در ایران شد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۲ بهمن روز ورود امام خمینی(ره) به کشور افزود:هرچه از انقلاب اسلامی  می‌گذرد مقتدرتر شده و منجر به عقب نشینی دشمنان می‌شود زیرا پایداری و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث استیصال دشمن شده است.

اماام‌جمعه اقدام به آتش زدن کتاب آسمانی قرآن در کشور سوئد و هلند را نشان‌ دهنده دشمنی عمیق کشورهای غربی با دین مبین اسلام دانست و گفت: توهین و اهانت به کتاب آسمانی قرآن در جهانی که بیش از ۲ میلیارد مسلمان دارد توهین به آزادگی، بشریت و انسانیت است و کشورهای غربی با انجام اینکار نشان دادند که چه دشمنی عمیقی با اسلام دارند.

فلاحتی با بیان اینکه دین مبین‌اسلام روز به روز به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند، تصریح کرد: توسعه اسلام‌خواهی در میان کشورهای مختلف کاملا ملموس و آشکار است به طوری که جامعه دانشگاهی و فرهیخته گرایش به اسلام و مکتب شیعه دارند تا جایی که قدرت‌های سلطه وادار شدند چنین حرکاتی علیه قران و اسلام انجام دهند.

وی با اشاره به بیداری امت اسلامی در بین تمامی کشورهای دنیا بیان کرد: مسلمانان در سراسر دنیا خیزشی عظیم از خود نشان دادند که در طول تاریخ بی سابقه بوده و این برای استکبار قابل پذیرش نیست و به این دلیل دست به چنین اقدام خصمانه‌ای زدند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان اسلام در تلاشند تا مردم را از مسائل دینی دور و آنان را به سنت شهوت‌رانی سوق دهند، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای مبارزه با اسلام‌خواهی و عقب‌نشینی مسلمانان، به ترویج اباحه‌گری، شهوت.پرستی، بت پرستی و ایجاد مراکزی که زمینه انحطاط انسان را فراهم می‌کنند تا از این طریق مردم را از مرز و بوم ملی و دینی دور کنند.

به گفته فلاحتی قرآن کتاب راز و رمز مسلمانان و کتاب زندگی و سعادت مسلمانان است و دشمن با این اقدام می‌خواهند واکنش مسلمانان را ببینند که آیا نسبت به عقایدشان سست می ‌شوند یا خیر.

وی با اشاره به محکومیت اهانت به قرآن توسط مقام معظم رهبری گفت: محکومیت رهبری از اهانت به قران یعنی مسلمانان به پاخیزید و نشان دهید که در دفاع از آرمان‌های الهی عقب‌نشینی نکرده و زیر بار زور قدرت‌های شوم سلطه نخواهیم رفت.

امام‌جمعه رشت قرآن کریم را حیثت مسلمین و مومنان داسنت و بیان کرد: مسلمانان باید نسبت به این هتاکی‌ها و هتک حرمت به آرمان‌های الهی واکنش نشان دهند زیرا حیثت مسلمین از قرآن و اهل بیت (ع) و اسلام است و باید در برابر جبهه کفر ایستادگی کرد به همین منظور مسلمانان و ایرانیان هم امروز بعد از نماز جمعه تو دهنی محکمی به قدرت های پوشالی جهانی خواهند زد.

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به جنگ طلبی آمریکا در جهان بین‌الملل و آوارگی بیش از ۳۷ میلیون نفر توسط آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها طالب جنگ و عامل نفاق در دنیا هستند، آنها که طالب سازش با آمریکا بودند و حرف از سازش می‌زدند به این گفته کلینتون توجه کنند که گفت امریکا در ۱۱ سال، ۳۷ میلیون آواره به جای گذاشته است.

وی چهره آمریکا را چهره‌ای ستمگر دانست و افزود: آمریکایی‌ها همه جا جز ویرانی چیزی از خود بر جای نگذاشته و چیزی جز جرم و جنایت برای بشریت به ارمغان نیاورده، ولی همیشه صحبت از عدم رعایت حقوق بشر در کشورهای دیگر می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از عدم رعایت حقوق زنان در کشور آمریکا و آوارگی تعداد زیادی از بانوان توسط آمریکا بیان کرد: آمریکایی در حالی دم از حقوق زنان می‌زنند که بسیاری از آن ۳۷ میلیون آواره، زن و کودک بودند.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول