اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وحیدی: نماز دوای هر درد و برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است

وزیر کشور با بیان اینکه نماز دوای هر درد و برطرف کننده آسیب های اجتماعی است، گفت: حل مسأله طلاق با عمل به فریضه نماز است و انسان نمازخوان که خودش را به خدا وصل و به آرامش و اطمینان می‌رسد و از آسیب‌های اجتماعی دوری می کند.

وحیدی: نماز دوای هر درد و برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (پنجشنبه 6 بهمن‌ماه) در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، گفت: نماز دوای هر دردی است و به مصداق آیه شریفه "ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر" برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: حل مسأله طلاق با عمل به فریضه نماز است و انسان نمازخوان که خودش را به خدا وصل می‌کند به آرامش و اطمینان می‌رسد و از آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی دوری می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: مشکل بزرگ برخی از بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر، قطع ارتباط آن‌ها با معنویت و خدا بود. هجمه فراوان فرهنگ منحط غربی و بی‌خدایی، باعث بی‌هویت‌سازی این جوانان شده است.

وحیدی تأکید کرد: هر کجا که آثار کمبود ارتباط با خدا را می‌بینیم، متأسفانه شاهد این اتفاقات هم هستیم.

وی با بیان اینکه نماز ابزار قوی و مستحکم در حفظ جامعه از تهدیدات است، گفت: مهم‌ترین عامل برای ساختن جامعه برتر و اسلامی، ترویج و همگانی شدن نماز است.

وحیدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ نماز بیان کرد: معظم‌له همواره فراگیر شدن نماز در جامعه تأکید دارند.

وزیر کشور با تأکید بر توجه جدی و عمیق همه دستگاه‌ها و ادارات به فریضه نماز، گفت: همه ما در گسترش فرهنگ نماز تکلیف داریم. در این ارتباط ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور صادر شده است.

وحیدی از مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها خواست نسبت به تقویت فرهنگ نماز در حوزه مأموریتی‌شان اهتمام داشته باشند و به خصوص در مساجد که فاقد امام جماعت هستند، تدبیر و حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

وی تبیین فرهنگ دین‌ستیزانه کشورهای غربی محور دیگر سخنان وزیر کشور بود که اظهار کرد: اهانت‌هایی که اخیرا از سوی نشریه منحط غربی نسبت به مظاهر دینی انجام شد، نشان از فرهنگ دین‌ستیزانه این کشورهاست و راهکار مقابله با این فرهنگ، نماز است.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ نماز  باعث حفظ انسجام، سلامت فردی و اجتماعی می‌شود و کشور را در برابر دسیسه‌های دشمن مصون نگه می‌دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول