اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فجر ۴۴| افتتاح 56 پروژه کشاورزی با اعتبار 186 میلیاردی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دهه فجر امسال 56 پروژه کشاورزی با اعتبار 156 میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ زنی می‍‌شود. .

فجر ۴۴| افتتاح 56 پروژه کشاورزی با اعتبار 186 میلیاردی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی درباره افتتاح پروژه‌های کشاورزی در دهه فجر امسال اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۶ پروژه  تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار با رویکرد دانش‌بنیان افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

عنایتی ادامه داد: افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها در راستای کمک به افزایش تولید، حفظ و پایداری امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی افتتاح و بهره‌برداری می رسد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی برای ۲۱۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم  و ۳ هزار و ۸۸۰ خانوار از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‎‌شوند.

عنایتی با بیان اینکه ۳۴ پروژه آب و خاک با اعتبار ۲۷.۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و ۳ هزار و ۷۴۰ خانوار از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند، ادامه داد: ۳ پروژه صنعت دام و طیور با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این طرح ها برای ۱۷ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به افتتاح ۷ پروژه صنایع با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای ۶۹ نفر اشاره کرد و گفت: ۵ پروژه باغبانی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۵۴ نفر در ایام اله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد .

وی درباره طرح‌هایی که در ایام اله دهه فجر در بخش کشاورزی مازندران کلنگ‌زنی خواهد شد اشاره کرد و افزود: ۷ پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی ایجاد شغل برای ۶۸ نفر از جمله پروژه های قابل کلنگ زنی در این ایام است.

عنایتی اظهار کرد: گلخانه گل و گیاه زینتی، سبزی و صیفی، محصولات باغی، پرورش گوزن و بسته‌بندی انواع میوه و سبزیجات منجمد از جمله پروژه‌هایی است که در ایام اله دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را برگ زرین دفتر پر افتخار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال دهه تبیین و آگاهی مردم از خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در بخش کشاورزی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان جهادکشاورزی مازندران برنامه ریزیهای لازم برای مشارکت خودجوش مردم به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی و برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های انقلاب از طریق مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر را انجام خواهد داد.

وی بر بازگویی دستاوردهای مهم انقلاب در بخش کشاورزی، در ایام دهه فجر برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین و انتقال ارزش ها، خدمات و دستاوردهای نظام به خصوص در بخش کشاورزی به نسل جوان است.

گفتنی است مازندران رتبه نخست تولید ۲۰ محصول کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول