اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: اهانت به قرآن و ادیان الهی ضدآزادی بیان است/ دولت خود را موظف به پیگیری منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز می‌داند

با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا که مدعی مهد آزادی بودن است، گفت: در سراسر عالم هیچ‌کس این حرکت را قبول نمی‌کند، زیرا ضدآزادی بیان و مسدودکننده آزادی بیان در جوامع بشری است.

رئیسی: اهانت به قرآن و ادیان الهی ضدآزادی بیان است/ دولت خود را موظف به پیگیری منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز می‌داند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز(پنجشنبه 6 بهمن‌ماه) در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: جایگاه نماز این کوثری که خداوند به انسان مرحمت فرموده که به تعبیر روایت پنج بار در شبانه روز خود را از هر گونه آلودگی پاک کند.

وی افزود: نماز جلوه‌های فکر، اخلاق و عمل صالح عبد و بنده را برای یک انسان سالک رقم می زند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: نماز هم در اندیشه انسان سالک و هم در اخلاق فاضله و کریمه او و هم عمل او بسیار اثربخش است و در انسان‌سازی شاید هیچ یک از آنچه امروز در اختیار جوامع بشری به عنوان عطایا و هدایای الهی قرار دارد مانند نماز نباشد نه در ساختن فرد و نه در ساختن جامعه.

رئیسی بیان کرد: همه انبیا الهی هم نسبت به صلاة و نماز توصیه شدند و امر به صلاه کردند و در آیات نورانی قرآن هم بر نماز تاکید شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یک جلوه در مناسک و احکام نماز است، یک بخش دیگر آداب نماز و جلوه‌ای دیگر هم مربوط به اسرار نماز است، تاکید کرد: هنگامی که راز و سر انسان با راز نماز در ارتباط قرار بگیرد انسان به یک مصلی تبدیل می شود که با بالا رفتن نماز انسان هم رشد و ارتقاء پیدا می‌کند و این‌گونه نیست که نماز بالا برود اما انسان همراه با آن بالا نرود.

وی افزود: توجه به نماز و اینکه امر به آن چه پیامبر می فرمودند و انبیا بزرگ الهی می فرمودند که جامعه یک جامعه نماز خوان باشد.

رئیسی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه نماز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تاکیدات بزرگان ما در زمینه نماز فعالیت های زیادی انجام شده اما با آنچه باید بشود فاصله بسیاری دارد. البته باید از همه دست اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر لازم را به عمل آورد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دست‌اندرکاران بسیاری در حوزه نماز فعال هستند، تصریح کرد: مقتدای بصیرت آفرین ما هر ساله با پیام‌های خود به اجلاس سراسری نماز یک فضای جدید را در کشور ایجاد می‌کنند؛ پرداختن به نماز برای همه ائمه جمعه، مسئولان و دست اندرکاران.

رئیسی با اشاره به ابعاد پیام‌های رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز گفت: پیام‌های رهبر انقلاب پیام‌های جامعی است که همه جامعه را نسبت به موضوع نماز حساس می‌کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های چندین ساله حجت‌الاسلام قرائتی برای ترویج فرهنگ نماز و و نمازخوانی بیان کرد: اجلاس نماز با تلاش های آقای قرائتی به عنوان شخصیت مخلص در میدان در سراسر کشور برگزار می شود. از سوی دیگر توجه به مساجد و نمازخانه ها مدارس در دانشگاه ها فعالیت هایی است که بسیار انجام شده و باید نسبت به کارهای انجام شده بسیار تقدیر کرد.

رئیسی با بیان اینکه جامعه اسلامی چهار پایه و رکن اساسی دارد؛ اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از پلشتی‌ها، تاکید کرد: اقامه نماز باید در همه شئون جامعه و زندگی انسان اعم از نظام اداری، نظام اقتصادی، نظام سیاسی، نظام اجتماعی و همه نظامات ما جلوه پیداکند. اینکه همه نظامات ما جلوه‌ای از نماز پیدا کند و مبتنی بر صلات و اقامه آن باشد.

رئیس‌جمهور افزود: نماز توجه به خدا و قانون خدا و بایدها و نبایدهای الهی را به انسان می آموزد. آثار حضور یک انسان نمازخوان علاوه بر جنبه فردی که برای خودش وجود دارد برای جامعه نیز موثر است. 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یک انسان سالک و اهل نماز حتماً در بازار و اقتصاد رفتار متفاوتی دارد و مردم باید از سلوک و رفتار یک انسان نمازخوان او را بشناسند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملکرد مدیران و مسئولان اهل نماز از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند کارکرد تبلیغی و رسانه‌ای برای جذب حداکثری جوانان داشته باشد، تأکید کرد: مدیران به هر میزان صحت عملکرد داشته باشند بهترین جاذبه را برای جوانان ایجاد می‌کند.

رئیسی خطاب به مدیران، تصریح کرد: من به همه مدیران در هر سطحی توصیه می‌کنم که بدانند بهترین تبلیغ برای نماز، رفتار آن‌ها به عنوان یک انسان اهل سجود و رکوع است. شما هیچ انسان نمازخوان، اهل سجده و مسجددار را مشاهده نمی‌کنید که به همسایه، همشهری، مردم و جامعه اسلامی توجه نداشته باشد؛ این همان مسئله دگرخواهی در پرتو خداخواهی است.

رئیس‌جمهور افزود: احساس مسئولیت یکی از آثار و فواید توجه به نماز است که موجب رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی می‌شود.

رئیسی با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا که مدعی مهد آزادی بودن است، تأکید کرد: کسانی که به قرآن کریم و بهترین مخلوق خدا، یعنی پیامبر(ص) اهانت می‌کنند، بدانند که به همه ادیان ابراهیمی و بشریت اهانت کرده‌اند.

وی افزود: این کار زشت و موارد اینچنینی به نام آزادی بیان صورت می‌گیرد که در واقع بدترین نوع اهانت‌ها به بشریت محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در سراسر عالم هیچ‌کس این حرکت را قبول نمی‌کند، زیرا ضدآزادی بیان و مسدودکننده آزادی بیان در جوامع بشری است، اهانت به قرآن و ادیان الهی، حرکتی زشت، کریه و مطرود است.

 رئیسی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم لیست بلند و بالایی از جنایت‌های اروپایی‌ها را ارائه کنیم کیفرخواست بلندی علیه آن‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: اروپایی‌ها که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، باید در جایگاه متهم پاسخگوی افکار عمومی و مسلمانان باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، گفت: در دوره‌های برگزاری اجلاس سراسری نماز، ۲۹ پیام از سوی مقام معظم رهبری صادر شده که این پیام‌ها چراغ راهی برای دست‌اندرکاران، مجریان، اهل فرهنگ و جامعه‌شناسان است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز، فرهنگیان، دانشگاهیان، طلاب و جوانان باید اقدامات بزرگی را برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز انجام دهند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی در زمینه نماز، تصریح کرد: دولت خود را موظف به پیگیری و تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز و ارائه سبک زندگی نمازمحور برای همه می‌داند.

رئیسی خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه اقامه نماز در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، مخاطبان خاص پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز هستند و ما هم مجری این دستورات در کشور هستیم و باید تلاش کنیم نماز در سازمان‌ها و هر کوی و برزنی اقامه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول