اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدارک نتانیاهو برای اجرای طرح بی‌سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تدارک کابینه بنیامین نتانیاهو برای تدوین طرح بی سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری خبر دادند.

تدارک نتانیاهو برای اجرای طرح بی‌سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند که کابینه این رژیم به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» با طرح بی‌سابقه‌ای در شهرک‌سازی، گامهایی اساسی برای مشروعیت‌بخشی و افزایش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری بر می‌دارد.

بر اساس این گزارش، کابینه نتانیاهو در حال تدارک یک طرح بی‌سابقه شهرکسازی در کرانه باختری است. در همین راستا، روزنامه «اسرائیل هیوم» در خبری  اختصاصی در صفحه نخست خود نوشت: «دولت طرح بی‌سابقه‌ شهرکسازی در یهودا و السامره (کرانه باختری) تدوین می‌کند و گامهای مهمی برای مشروعیت بخشی و افزایش شهرک‌های یهودی در آنجا اتخاذ خواهد کرد».

به نوشته این روزنامه، مهمترین مسأله در طرح مذکور، «تصویب هزاران طرح ساخت و ساز و ثبت رسمی اطلاعات میلیونها فلسطینی، حذف اداره مدنی از وزارت امنیت است. انتظار می رود شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز در یهودا و السامره، ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در ماه‌های آینده تصویب کند».

بر اساس این گزارش، از این به بعد، این شورا به جای هر سه ماه یک‌بار، هر ماه جلسه تشکیل خواهد داد و هدف از آن، تصویب آپارتمان‌سازی و احداث موسسات عمومی است. یک کمیته کوچک شورای عالی نیز برای تصویب احداث ساختمان‌های آموزشی و صنعتی تشکیل می شود که هر دو هفته یک‌بار جلسه خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، کلیه طرح‌های ساخت‌وسازی که به واسطه کابینه سابق متوقف شده بود، تکمیل و از سرگرفته خواهد شد و اجرای قوانین زیست محیطی، به ویژه در جوامع عرب محدودتر و سختگیرانه‌تر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول