اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش 34 هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک روند کاهشی امروز با افت 34 هزار و 91 واحدی همراه شد.

کاهش 34 هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 34 هزار و 91 واحد به رقم یک میلیون و 611 هزار و 962 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 10 هزار و 501 واحد به رقم 512 هزار و 491 واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 12.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 679 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 445 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند که حاکی از افت شاخص‌ها دارد، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل با کاهش 2 درصدی همراه شدند و این دو شاخص با معیار هموزن هم 2 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.99 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 2.4 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.6 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 292 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 980 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 146 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم افزون از 407 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 8.4 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 476 هزار فقره معامله و به ارزش 14 هزار و 681 میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 22 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد،‌مالی سپهر صادرات،‌ آریا ساسول، صبا تأمین،‌فرابورس و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، با توجه به روند کاهشی بازار سرمایه از یک طرف و افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه و خودرو از سوی دیگر نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در بورس کمتر وارد می‌شود و به نظر می‌رسد، هنوز اعتماد عامه مردم به بازار سرمایه برنگشته است.

در عین حال، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید در یک چشم‌انداز بلندمدت در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول