اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر/ اهدای ۲ میلیون کتاب به نوجوانان

مسؤول کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه کودکان و نوجوانان دهه فجر را اعلام کرد و گفت: در این دهه، 2 میلیون کتاب به نوجوانان و کودکان اهدا می‌شود.

کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر/ اهدای ۲ میلیون کتاب به نوجوانان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی مسؤول کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته مرکزی کودک و نوجوان دهه فجر با آغاز کار ستاد دهه فجر شروع به کار کرد و هدف‌گذاری ما در کمیته کودک و نوجوان طراحی کارهای نو و خلاق ویژه کودکان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در دو بخش کودک و نوجوان طراحی شده و نشست‌های مختلفی با حضور دستگاه‌ها برگزار شد، ادامه داد: در مسیر برنامه‌ریزی، برنامه‌ها را منوط به دستگاه‌ها نکردیم و از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کردیم؛ علاوه بر این، از کسانی که در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند، دعوت کردیم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند که در نهایت برنامه‌ها جمع‌بندی و به استان‌ها ابلاغ شد.

علامتی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت ستاد، در ۳۱ استان نیز کمیته‌های کودک و نوجوان با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مردمی تشکیل شد، گفت: از جمله برنامه‌های استانی می‌توان به گشایش مرکز شماره ۲ پویانمایی و تولید و نشر انیمیشن در استان فارس، برنامه فجرتا فجر (تولید کتاب الکترونیکی آثار ادبی و هنری جشنواره نماز) در استان کرمان و آیین پایانی مهرواره دکلمه‌خوانی با عنوان «فرزندان حاج‌قاسم» در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر استان متناسب با زیست بوم و شرایط فرهنگی که در آن وجود دارد یک برنامه محوری خواهد داشت، افزود: سعی کردیم رویکرد برنامه‌ها، میزبانی از کودک و نوجوان باشد و از طرفی کودکان و نوجوانان، صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با تأکید بر اینکه در طراحی برنامه‌ها، استفاده از ابزار هنر به‌عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انتقال پیام مورد توجه بوده است تا با روش‌ هنر بتوانیم در خدمت کودکان و نوجوانان باشیم، گفت:  دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دادیم. همچنین از گزارش محوری عبور کرده و به سمت برنامه‌های توصیفی تبیینی حرکت کنیم.  

وی با بیان شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» گفت: ایجاد فضای شاداب، نشاط و شادی از سیاست‌ها و راهبردهای ما محسوب می‌شود و دستاوردهای انقلاب را در ۴۴ سال گذشته روایت خواهیم کرد؛ همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیته‌ها خواستیم هر برنامه‌ای در سیستم خود دارند، اجرا کنند اما چند برنامه محوری داریم و چند کلیدواژه مانند وطن، پرچم و جمهوری اسلامی ایران را در دستور کارهای خود قرار دادیم.

علامتی با اشاره برگزاری غرفه‌هایی پیرامون نماز جمعه همزمان با ایام دهه مبارک فجر، افزود: برگزاری نشست‌های علمی تخصصی ویژه دهه فجر با محوریت موضوع‌های «جریان‌شناسی فرهنگی»، «جریان‌شناسی سیاسی» و «امنیت در فضای سایبری» از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های ما در دهه فجر است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تعدادی از ویژه‌برنامه‌های سازمان‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، برگزاری ایستگاه سوم فراخوان نقاشی «خانواده من»؛ موسسه فرهنگی منادی تربیت، طرح «پس‌انداز کتاب» عرضه کتاب و محصولات فرهنگی‌هنری با تخفیف ۲۵ تا ۳۵ درصد؛ انتشارات مدرسه، طرح «پشت سر، پیش‌رو» معرفی و عرضه مجموعه کتاب تاریخ پهلوی و مجموعه پیشرفت‌های حوزه‌های علمی، نظامی، فرهنگی و... در بیش از ۱۷۰ نمایندگی و فروشگاه این موسسه؛ اداره‌ کل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور، اجرای طرح ملی سرود «ایران سرای امید» برای آشنایی نوجوانان با دست‌آوردهای جوانان کشور و افتتاح مرکز «شوق زندگی» ویژه رسیدگی و تحصیل کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کمیته امداد امام خمینی(ره)، تنظیم و اجرای صوتی تصویری سرود «پرچم پرافتخار» با توجه به اهمیت موضوع پرچم را اجرا می‌کند.

علامتی از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری و تخفیف در ثبت‌نام کانون زبان در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: بیش از 60 نوع فعالیت در مراکز کانون با محتوای تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن در نظر گرفته شده است.

وی بر مشارکت‌دادن والدین مخصوصا مادران در برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: از کودکان و نوجوانان دعوت می‌کنیم درباره پرچم و نگاهشان به جمهوری اسلامی ایران نقاشی کنند و دست‌سازه‌هایی متناسب با پیروزی انقلاب اسلامی طراحی کنند و در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن با خود بیاورند.

علامتی تصریح کرد: نمایش رایگان انیمیشن‌های تولیدی کانون از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در بستر سایت kpf.ir برای عموم مردم، تولید و چاپ ۲۲ عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ ۲۰۰ عنوان از کتاب‌های پرمخاطب کانون، اجرای نمایش رایگان برای خانواده‌های شهدا و جانبازان در مرکز تئاتر کانون، اجرای نمایش (بدن ما) در مراکز درمانی و مدارس، اکران آنلاین رایگان نمایش در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری (تیوال) نیز از جمله برنامه‌های معاونت تولید کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اهدای 2 میلیون کتاب به دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایری، اهدای کتاب در زمینه انقلاب اسلامی، حضور تریلی‌های سیار در استان‌ها و اجرای و برنامه‌های متنوع، حضور کودکان و نوجوانان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا، میزبانی بیش از ۱۰۰۰ مرکز ثابت و سیار کانون از کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های مختلف در کودکستان‌ها، روایتگری از روند دستاوردهای انقلاب، برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون تبیینی، اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه، کار و بد سرپرست، برپایی غرفه‌های متعدد در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و ۳۱ استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر برای کودکان و نوجوانان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول