اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت جهانی نفت بالا رفت

با خوش‌بینی در مورد بهبود تقاضا برای نفت در چین و احتمال عدم تغییر میزان تولید اوپک پلاس، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت بالا رفت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با خوش بینی در مورد بهبود تقاضا برای نفت در چین و تصمیم اوپک پلاس برای عدم تغییر میزان تولید این گروه که از نگرانی ها در مورد رکود جهانی پیش بینی گرفت، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 29 سنت افزایش 86.42 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 14 سنت افزایش 80.27 دلار معامله شد.

قیمت نفت برنت جلسه گذشته 2.3 درصد کاهش یافته بود. WTI نیز کاهش 1.8 درصدی را روز گذشته ثبت کرده بود.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل بخش تحقیقات نیسان سیکیوریتی گفت: «انتظار برای بهبود تقاضا برای سوخت در چین در نیمه دوم سال، تقویت شده است و احتمالا احساس حاکم بر بازار را تقویت کند.»

تحلیلگران بخش اوراق قرضه بانک آمریکا اعلام کردند، بازگشایی اقتصاد چین می تواند موج بزرگی از تقاضای متوقف شده را در 18 ماه آینده ایجاد کند.

در عین حال با توجه به اینکه انتظار می رود، گروه اوپک پلاس سهمیه های تولیدی شان را تغییر ندهند، میزان عرضه نیز در میان مدت تغییر چندانی نخواهد کرد.

‌منابع آگاه در اوپک پلاس گفتند که گروه اوپک پلاس احتمالا بر سیاست کنونی تولید نفت این گروه در  نشست هفته آینده تاکید می‌کنند، چراکه امیدها برای افزایش تقاضا در چین با نگرانی‌ها در مورد تورم و اقتصاد جهانی متعادل شده است.

اوپک پلاس در ماه اکتبر تصمیم گرفت تا به علت چشم انداز ضعیف اقتصادی، از ماه اکتبر 2022 تا سال 2023 میزان تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

با این حال، افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا که دیروز به صورت غیررسمی اعلام شده است، رشد قیمت نفت را محدود کرده است.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم دیروز نشان داد، ذخایر نفت آمریکا حدود 3.4 میلیون بشکه در هفته منتهی به 20 ژانویه افزایش یافته است. این رقم 3 برابر پیش بینی تحلیلگران بوده است.

آمارهای رسمی امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول