اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش قبض گاز مشترکان پرمصرف در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت قبوض گاز برخی مشترکان در استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بوده و قبل از این اطلاع‌رسانی شده است.

افزایش قبض گاز مشترکان پرمصرف در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران تعرفه گاز از ۱۶ آذر ماه به‌صورت پلکانی در صورتحساب‌های مشترکان اعمال شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنان مشابه سنوات گذشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: فقط تعرفه گاز مشترکان پرمصرف بخش خانگی یعنی از پلکان چهارم به بعد افزایش یافته است بنابراین این افزایش تعرفه گازبها به‌صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی از ۱۶ آذر ماه محاسبه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به الگوهای مصرف تعریف شده، حدود ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند و مصرف‌ آنان کمتر از معیارها و الگوهای تعریف شده است یعنی فقط ۲۵ درصد از مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند که باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

محمودی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهینه‌سازی مصرف مشترکان پرمصرف، محاسبه پلکانی است و به‌طور قطع تعرفه‌های پلکانی گاز برای کسانی است که بیش از الگوی تعیین شده، مصرف می‌کنند و از یارانه بیشتری برخوردارند که امیدواریم این دسته از مشترکان با مصرف بهینه به الگوی مصرف و کمتر از آن برسند.

وی تصریح کرد: اینکه برخی مشترکان عنوان کردند قیمت قبوض گاز آنان با افزایش ۲ برابر مصرف، ۵۰ برابر افزایش داشته، صحت ندارد و قبوض به‌طور دقیق براساس جدول پلکان مصرف ابلاغی محاسبه می‌شود لذا بدون حساب و کتاب نیست که هر قبضی با هر مبلغی صادر شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات ۷۰ میلیارد تومانی این شرکت افزود: حجم بالایی از مطالبات متعلق به صنایع به‌خصوص صنایع بزرگ است و با توجه به اینکه تخصیص نقدینگی اعتبارات شرکت گاز براساس وصول مطالبات است از شهروندان و واحدهای صنعتی درخواست داریم که در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

این در حالی است که موج سرما از حدود سه هفته قبل و طی ۲ مرحله وارد خراسان جنوبی شده که کاهش شدید دما و افت فشار گاز را به دنبال داشته اما با همراهی عموم مردم، مصرف انرژی در این مدت مدیریت شده است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول