اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پارلمان اروپا کدام نهاد خدمات‌رسان گیلانی را تحریم کرد

پارلمان اروپا طی اقدامی ۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایران را تحریم کرد که سپاه قدس گیلان یکی از نهادهای خدمت‌رسانی است که مورد تحریم قرار گرفت.

پارلمان اروپا کدام نهاد خدمات‌رسان گیلانی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت: به تازگی پارلمان اروپایی در اقدامی تحریک آمیز، طرح گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌ها و تشکیلات تروریستی اتحادیه اروپا را به رای گیری گذاشته است.

به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی با مهندسی آلمان و فرانسه و البته انگلستان به عنوان کشوری که مدتی است از چهارچوب اتحادیه اروپایی خارج شده اما هنوز نفوذ زیادی را بر این اتحادیه دارد، ۳ هدف عمده و اساسی را از تنش‌زایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند. 

تشدید دامنه فشارهای سیاسی و تقویت اجماع‌سازی بین‌المللی علیه ایران، تشدید فشارها بر اقتصاد ایران و قدرت‌های غربی و توجیه سیاست‌های نامشروع خود در منطقه خاورمیانه را می‌توان سه دلیل مهم رفتار خصمانه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست. 

حال اتحادیه اروپا در شب گذشته در بسته تازه از تحریم‌های اشخاص، نهاد و سازمان‌های جمهوری اسلامی، ۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار دادند که در بین سازمان‌های تحریم شده نام سپاه قدس گیلان نیز به چشم می‌خورد. 

اتحادیه اروپا در حالی نام سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی و نام سپاه قدس گیلان را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار داده که این نهاد در کشور و استان گیلان در طی سالیان گذشته خدمات ارزنده‌ای را به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف اعطا کرده است. 

از نخستین روزهای شیوع کرونا در گیلان این سبزپوشان سپاه قدس گیلان بود که با تشکیل گروه‌های جهادی از بسیجیان خود به مراکز درمانی این استان رفته و به کادر درمان در در کنترل کرونا کمک و حتی در این راه شهدایی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند. 

دیگر اقدام سپاه قدس گیلان در این استان و در راستای کنترل ویروس کرونا اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون ۹۵ درصدی مردم گیلان و همچنین کمک به شناسایی افرادی که تاکنون واکسن کرونا نزدند در غالب طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که بسیار به کنترل ویروس کرونا و ایجاد آرامش در جامعه کمک کرد. 

اقدامات سپاه قدس گیلان در استان گیلان و در راستای مبارزه با کرونا به همین مسئله ختم نشده و این نهاد انقلابی و مردمی در راستای کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تابستان سال گذشته ۵۰۰ عدد کپسول اکسیژن تهیه و در بین مراکز درمانی گیلان توزیع شد. 

در روزهای کرونایی که بسیاری از مشاغل در کشور و استان گیلان تعطیل و محدودیت‌های شدید کرونایی در کشور اعمال شد، افراد بسیاری از کار بی‌کار و با مشکلات معیشتی مواجه شدند در همین هنگام بود که مقام معظم رهبری دستور آغاز رزمایش مواسات را آغاز و تاکنون در گیلان بیش از ۸۰ هزار بستنه معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است. 

یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سپاه پاسداران در کشور و سرتاسر کشور کمک به محرومین و ساخت مسکن محرومان است لذا در این خصوص و در دوسال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن محرومین در این استان توسط سپاه قدس گیلان احداث و در اختیازر نیازمندان قرار گرفت و همچنین سبزپوشان گیلانی با حضور در مناطق سیل‌زده خورستان و زلزله کرمانشاه به مرمت و بازسازی ۵۰ منزل مسکونی هم پرداختند. 

سپاه قدس گیلان که اکنون توسط دشمنان قسم خورده این مرز و بوم تحریم شدند در طی این مدت بیش از ۲۰ کیلومتر در استان گیلان لوله‌گذاری آب آشامیدنی کرده و تاکنون به بیش از ۱۵ روستای گیلان با همکاری دولت آبرسانی کردند. 

این اقدامات سپاه قدس منجر شد تا سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان به عنوان برترین فرمانده سپاه کشور در اجرای مأموریت‌های بسیج انتخاب شود، لذا تحریم سپاه قدس گیلان توسط اتحادیه اروپا نشان دهنده دشمنی دیرینه و کینه عمیق کشورهای غربی با ملت ایران است زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگرفته است همین مردم می‌باشد.

اقدامات فرمایشی بسیاری از کشورهای استعماری علیه سپاه قدس گیلان که به خصوص در سال‌های نهادی خدمات‌رسان در حوزه‌ محرومیت‌زدایی بوده و بار کم‌کاری بسیاری از خدمات اجرایی و خدماتی را در سال‌های ماضی به دوش کشیده، نشان‌دهنده عملکرد صحیح این نهاد مقدس در حوزه خدمت بی منت و صادقانه به مردم است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول