اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

جهان تیغی: تحریم سپاه برای پوشاندن شکست آشوب است

پروژه رسانه‌ای با محوریت فضاسازی علیه سپاه با این هدف انجام می‌شود که هم اغتشاشاگران را در داخل امیدوار نگه دارند، هم دستاورد سیاسی ایجاد کرده و هم برای اپوزیسیون خارج نشین دستاوردسازی کنند.

جهان تیغی: تحریم سپاه برای پوشاندن شکست آشوب است

به گزارش فارس،‌ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش رصد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه محاسبه غلط دشمن در حوزه رسانه‌ای علیه سپاه با مهدی جهان تیغی کارشناس حوزه رسانه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

جهان تیغی درباره سناریو رسانه‌های بیگانه با فضاسازی علیه سپاه توضیح داد و گفت: آنچه رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند در ادامه دو ماه ناآرامی در پاییز است و دو هدف ظاهری و پنهانی دارد.

وی درباره هدف ظاهری رسانه‌های بیگانه در فضاسازی علیه سپاه گفت و بیان کرد: هر وقت دشمن موفق می‌شود یک دوره‌ای اغتشاش و ناآرامی در کشور ایجاد کند، برای تحریم هدف گذاری می‌کنند و در حقیقت آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم افراد و نهادها می‌شود.

این کارشناس حوزه رسانه اشاره کرد: امروز شاهد هستیم تحریم سپاه به عنوان یک نهاد موثر از سوی اتحادیه اروپا کلید خورده است. افرادی که در خارج از کشور اغتشاشات را لیدری می‌کردند برای نخستین بار تحریم سپاه را مطرح کردند.

وی درباره هدف پنهان فضاسازی‌ها علیه سپاه گفت و اظهار کرد: واقعیت این است که اغتشاشات در ایران با شکست روبرو شده است و هیچ هدف گذاری سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی برای آنها حاصل نشد. آنها مجبور هستند یک دستاورد سیاسی برای اغتشاشات ایجاد کنند و در این راستا تحریم سپاه را بولد کرده‌اند.

جهان تیغی افزود: رسانه‌های بیگانه و دشمنان غربی تلاش دارند افرادی که در کف خیابان حضور داشتند و اغتشاش کردند را امیدوار نگه دارند. اثر جدی تری که آنها از فضاسازی علیه سپاه دنبال می‌کنند این است که نشان دهند اپوزیسیون خارج نشین اثرگذار هستند و دستاورد سیاسی اپوزیسیون این است که نهاد مهمی مانند سپاه را تحریم کنند.

این کارشناس حوزه رسانه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینکه دستاوردهایی که رسانه‌های بیگانه و دشمنان درباره سپاه روی آن مانور می‌دهند واقعی نیستند، گفت: بیشتر این دستاوردهای ظاهری و باطنی یک پروژه رسانه‌ای محسوب می‌شود زیرا قبل از اتحادیه اروپا، آمریکایی‌ها سپاه را تحریم کردند و هیچ اتفاقی رخ نداد و طبیعتا اروپا که از قدرت ضعیف تری برخوردار است، عملا نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی اشاره کرد: پروژه رسانه‌ای با محوریت فضاسازی علیه سپاه با این هدف انجام می‌شود که هم اغتشاشاگران را در داخل امیدوار نگه دارند، هم دستاورد سیاسی ایجاد کرده و هم برای اپوزیسیون خارج نشین دستاوردسازی کنند.
این کارشناس حوزه رسانه با اشاره به اینکه تحریم شدن تبدیل به یک برند افتخار در کشور شده است، خاطرنشان کرد: وقتی دشمن یک نفر یا نهادی را تحریم می‌کند در واقع دارد او را تایید می‌کند. تحریم شدن عیب و ایراد نیست بلکه حتی یک نوع مزیت اجتماعی برای نهادی است که در برابر دشمن ایستاده است و دشمن مجبور شده او را تحریم کند و در افکار عمومی یک سند حقانیت محسوب می‌شود.

جهان تیغی با بیان اینکه هدف از تحریم سپاه تضعیف امنیت ملی است، گفت: موضوع امنیت ملی یک موضوع مورد وفاق برای همه جریان های سیاسی است که حتی ممکن است در برخی سلیقه ها و هدف گذاری های فرهنگی با سپاه تفاوت هایی داشته باشند. اما وقتی که امنیت ملی یک کشور مورد هدف قرار میگیرد همه جریان های داخل کشور که در حوزه منافع ملی تعریف می شوند یکپارچه شده و وحدت را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه نقطه اقتدار، اتکا و امنیت کشور است، افزود: اتکای کشور در دور زدن تحریم ها و امینت و اقتدار در حوزه خلیج فارس به خاطر وجود سپاه است. سپاه نهادی است که در بزنگاه ها به نیابت از ملت ایران انتقام می‌گیرد که نمونه آن حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد بود.

این کارشناس حوزه رسانه در پایان با بیان اینکه سپاه نیروی مردمی است که در زمان سیل و زلزله در کنار آنان است، خاطرنشان کرد: تحریم نهادی که یک پا در مردمی بودن وامنیت کشور دارد و پای دیگرش در عمران و سازندگی است اتفاقاً سبب می‌شود که اجماع و وحدت در داخل شکل گیرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول