اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

80 هزار مسجد برای گرامیداشت دهه فجر بسیج می‌شوند/ برپایی کرسی‌های آزاداندیشی برای جهاد تبیین

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در ایام الله دهه فجر با هدف پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان، کرسی‌های آزاداندیشی با رویکرد جهاد تبیین در مساجد کشور برگزار می‌شود.

80 هزار مسجد برای گرامیداشت دهه فجر بسیج می‌شوند/ برپایی کرسی‌های آزاداندیشی برای جهاد تبیین

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امسال مساجد بیش از هر زمان دیگر میزبان ویژه‌ برنامه‌های مختلف در راستای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر خواهند بود، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و یاد شهدا، انقلابیون و مجاهدان و یاد همه آنان که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدند باید در مراسم‌ها و برنامه‌های دهه فجر گرامی داشته شود.


کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

۸۰ هزار مسجد و ۲۷ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور داریم

وی با اشاره به اینکه باید مساجد در دهه فجر برنامه‌های خود را با حضور مردم در سطح محلات برگزار کنند، گفت: ۸۰ هزار مسجد، بیش از ۵۰ هزار پایگاه بسیج محلات و ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد در سراسر کشور داریم که هرکدام عملیات فرهنگی مختص به خود را تعریف کردند؛ اما امسال این اقدامات رنگ و بوی دیگری دارد و مهمترین نکته‌ ذیل برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها، تقویت روحیه وطن دوستی است.

خداداده افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در این ایام اقدام به برگزاری جشنواره «فجر انقلاب» در ۶ بخش متنوع شامل فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، مسابقه کتابخوانی «چغک» و پلاکاردنویسی خواهد کرد. همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه و امضای طومار در مساجد هدف در مراکز استان‌ها، اجرای میدانی سرودهای تولیدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نورافشانی در مساجد، ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و سخنرانان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، دایر کردن غرفه در مسیر راهپیمایی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها و سایر نهادها از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 برگزاری جشن تکلیف دختران در مساجد

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی به همراه برگزاری مسابقات فرهنگی، بیعت بانوان دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مدیران و رابطان کانون‌های مساجد در یک برنامه منسجم با امام (ره) و شهدا، برپایی نمایشگاه نقش بانوان در دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری اردوی فرهنگی، هنری و آموزشی با موضوع اندیشه امام (ره)، برگزاری جشن تکلیف دختران در مراکز استان‌ها با توجه به تقارن ایام دهه فجر و ماه رجب، شرکت منسجم بانوان با تشکیلات و گروه‌های مشخص در راهیپمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های پیشنهادی امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت اندیشه‌ورزی و گفت‌وگو در مساجد، از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی همزمان با چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی در مساجد خبر داد و گفت: مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت است، به عنوان محل بحث و تبادل نظر نیز شناخته می‌شود چنان‌که در صدر اسلام نیز چنین بود، به عبارت دیگر مسجد مهمترین نقش را در تبیین و روشنگری اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با محور جهاد تبیین در مساجد

خداداده با بیان اینکه مساجد باید محور گفت‌وگو و اندیشه‌ورزی در جامعه باشند، افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد زیرنظر امام جماعت، یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود؛ چرا که جامعه ما از پشتوانه ابرتشکیلات توحیدی مسجد برخوردار است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در مسیر بیان اهداف نظام و دستاوردهای دولت می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای برپایی جلسات نقد و بررسی، به ویژه کرسی‌های آزاداندیشی، با محور جهاد تبیین بهره‌مند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه فجر، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان، مکاتبات و هماهنگی‌هایی را با نهادها و دستگاه‌های مختلف، از جمله هیأت دولت و دانشگاه‌ها برای دعوت از صاحب‌نظران و اندیشمندان انجام داده است که امیدواریم به بهانه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، در این ایام شاهد حضور مسئولان در سطوح مختلف مدیریتی در میزهای خدمت مساجد باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول