اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

5 فرماندار منطقه‌ای و 4 معاون وزیر در اوکراین یکجا برکنار شدند

مقامات اوکراینی از برکناری 5 فرماندار منطقه‌ای و 4 معاون وزیر به دلیل افشای فساد مالی گسترده در این کشور خبر دادند.

5 فرماندار منطقه‌ای و 4 معاون وزیر در اوکراین یکجا برکنار شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال افشای فساد مالی گسترده در رده‌های بالایی و میانی دولتی اوکراین، 5 فرماندار منطقه‌ای و 4 معاون وزیر این کشور از کار برکنار شدند. 

پیش از این رسانه‌های اوکراینی از استعفای چند مقام دولت اوکراین از جمله معاون وزیر دفاع این کشور خبر داده بودند. 

براساس گزارش یورو نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور در واکنش به کشف فساد اداری در این کشور قول داده بود که دست به تغییرات گسترده بزند. 

«ویاچسلا شاپووالوف» معاون وزیر دفاع اوکراین در ارتباط با یک فساد مربوط به خرید آذوقه با چند برابر قیمت موجود در فروشگاههای این کشور برای نیروهای ارتش از سمت خود برکنار شده است. 

افشای فساد گسترده در سیستم اداری اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه و کمکهای مالی و تسلیحاتی غرب نگرانیهای زیادی را در زمینه به مقصد نرسیدن این کمکها در ارتش اوکراین به وجود آورده است. 

برخی منابع محلی می‌گویند بخش زیادی از سلاح‌ها و تسلیحاتی که آمریکا و کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، در بازارهای سیاه فروخته و به آفریقا منتقل می‌شود.

پیش از این نیز «گِنگ شوانگ»، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرده بود حجم خیلی زیادی از سلاح و تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال شده و این وضعیت نگرانی‌ها را نسبت به احتمال تحویل این سلاح به «دست‌های ناپاک» افزایش داده است. این مقام چینی دراین‌باره افزود: گزارشی‌هایی وجود دارد که گروه‌های مسلح در غرب آسیا و آفریقا به صورت غیرقانونی به سلاح‌هایی دست یافته‌اند که در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته است.

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول