اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان به زودی درباره ارسال تانک به اوکراین تصمیم می‌گیرد

همزمان با ادامه فشارهای غرب به برلین برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور به زودی در این باره تصمیم می‌گیرد.

آلمان به زودی درباره ارسال تانک به اوکراین تصمیم می‌گیرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خبر داد که برلین در حال ارزیابی اوضاع و بررسی ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین است.

منابع رسانه‌‎ای غربی از برلین خبر دادند، وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه (امروز) از متعهد شدن این کشور برای دادن اجازه ارسال تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین سر باز زد اما همزنان خبر داد که به زودی در یانب اره تصمیم گیری خواهد شد.

بوریس پیستوریوس در نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو اعلام کرد که در حال حاضر در موضع آلمان درباره ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین یا دادن اجازه به دیگر کشورها برای ارسال این تانک‌ها به اوکراین تغییری حاصل نشده است.

وزیر دفاع آلمان گفت: «آنچه که می‌توانم به شما بگویم این است که در اینجا اطلاعات تازه‌ای وجود ندارد و وضعیت تغیری نکرده است و ما داریم تصمیممان را آماده می‌کنیم و این تصمیم خیلی زود اتخاذ خواهد شد».

وی افزود: « ما در حال بررسی این موضوع هستیم که وضعیت فعلی تانک‌های لئوپارد ما چگونه است». بوریس پیستوریوس به این اشاره کرد که آلمان نه تنها به موجودی و ذخایر خود، به سازگاری تانک‌های خود برای نبرد در اوکراین و همچنین مسائل مربوط به لجستیک تامین و نگهداری نگاه می‌کند.


تانک لئوپارد آلمان

 

دبیرکل ناتو در واکنش به تشدید فشارهای برخی کشورهای غربی به آلمان در زمینه ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به آنها کمک‌های تسلیحاتی و مالی آلمان را یادآوری و از مواضع برلین قدردانی کرد.

ینس استولتنبرگ در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور در کنار آمریکا و انگلیس بیشترین حمایت‌های نظامی را از اوکراین انجام داده است و این موضوع «اغلب در صحبت‌های علنی فراموش می‌شود».

 وی البته در همین نشست خبری خطاب به المان و دیگر کشورهای عضو ناتو گفت: « در این لحظه حساس از جنگ، ما باید سامانه‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراین قرار داده و ما باید این کار را سریعتر انجام دهیم».

به ادعای دبیرکل ناتو، روسیه در تدارک برای انجام حملات جدید به اوکراین است و اعضای ناتو باید به حمایت‌های خود از اوکراین شدت بدهند.

ینس استولتنبرگ گفت: «تانک‌ها البته هم برای دفع حملات جدید روسیه مهم هستند و هم برای اوکراین تا بتواند اراضی (خود را از روسیه) بازپس گیرد و به عنوان یک کشور مستقل در اروپا پیروز و مسلط شود».

دبیرکل ناتو در پایان این نشست خبری تاکید کرد که با وزیر دفاع آلمان رایزنی‌های خوبی درباره ارسال تانک‌ها داشته است و ابراز اطمینان کرد که «به زودی یک راه‌حل پیدا خواهد شد».

آلمان طی هفته‌های اخیر بارها با درخواست‌های مکرر مقام‌های اوکراین برای ارسال تانک به این کشور مواجه شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از قبیل لهستان هم به آلمان در این باره فشار آورده‌اند.

چندی قبل یک منبع در دولت آلمان به خبرگزاری رویترز خبر داد که برلین فقط به شرطی با ارسال تانک به اوکراین موافقت می‌کند که آمریکا نیز ابتدا تانک‌های خودش را به کی‌یف بفرستد.

این منبع آلمانی که نام یا سمتش فاش نشد توضیح داد که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان طی دیدارهای محرمانه‌ای که داشته، بارها بر این شرط تاکید کرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول