اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازسازی فرودگاه نظامی «الجراح» در سوریه با مشارکت روسیه+فیلم

ارتش روسیه و سوریه اقدام به بازسازی و راه‌اندازی فرودگاه نظامی «الجراح» در استان حلب واقع در شمال سوریه کردند.

بازسازی فرودگاه نظامی «الجراح» در سوریه با مشارکت روسیه+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای از بازسازی دوباره فرودگاه نظامی «الجراح» در منطقه «منبج» واقع در استان حلب خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، این فرودگاه که در جریان درگیری‌ها به شدت آسیب دیده و امکان استفاده از آن وجود نداشت، با همکاری نیروی هوایی سوریه و روسیه بار دیگر راه‌اندازی شده است.

همچنین جنگنده‌ها و بالگردهای دو کشور در این فرودگاه به زمین نشستند و به گفته وزارت دفاع روسیه، راه‌اندازی دوباره این فرودگاه می‌تواند مناطق مرزی شمال سوریه را تحت پوشش قرار دهد.

 

 

همچنین به نوشته وبگاه العربی الجدید، ارتش روسیه اقدام به استقرار سامانه‌های دفاع هوایی «بوک ام ۲ ای» و «پانتسیر اس۱» در این فرودگاه کرده است تا به توانایی ارتش سوریه برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به استان حلب بیافزاید.

در تصویری که در رسانه‌ها منتشر شده، نیروهای ویژه «یگان ۲۵» به فرماندهی «سهیل الحسن» در حال فرود از یک بالگرد هستند، در حالی که در کنار محل فرود سامانه بوک ام ۲ دیده می‌شود.

این فرودگاه از سال ۲۰۱۱ بارها دست به دست شده و مدتی نیز در اشغال گروهک‌های تروریستی معارض بود تا اینکه ارتش سوریه در می ۲۰۱۷ توانست طی درگیری‌های شدیدی فرودگاه را از دست داعش باز پس گیرد.

فرودگاه و پایگاه هوایی الجراح از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و حلقه وصل شرق و غرب حلب محسوب می‌شود. همچنین سایه آن بر سر ارتش ترکیه در شمال سوریه سنگینی خواهد کرد و از سوی دیگر این امکان را به روسیه می‌دهد تا حضور گسترده‌تری در این مناطق داشته باشد.

پایان پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول