اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

عرضه گوشت گرم وارداتی به هفته آینده موکول شد

در حالی که پیش از این مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قول داده بودند هفته جاری گوشت گرم وارداتی توزیع شود، اما در جدیدترین اظهارات این اقدام به هفته آینده موکول شده است.

عرضه گوشت گرم وارداتی به هفته آینده موکول شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزارت جهاد کشاورزی پس از افزایش‌های بی‌رویه قیمت گوشت قرمز در بازار، تصمیم گرفت قیمت را در بازار م تعادل کند. دو روش برای این کار در پیش گرفت؛ نخست گوشت منجمد را به طور گسترده توزیع کرد و پس از آن با رایزنی که انجام داد قرار شد در هفته جاری گوشت گرم وارداتی هم توزیع کند، اما این وعده محقق نشد و در جدیدترین اظهارات، یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده توزیع گوشت گرم به آخر هفته و نهایتا شنبه آینده موکول شده است. 

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه تلویزیونی گفت: «تا آخر هفته محموله گوشت به کشور می‌رسد و تلاش می‌کنیم روزهای پایان هفته و نهایتا شنبه هفته آینده به دست مصرف‌کننده برسد».

امراللهی این را هم گفت که کشتار دام در این کشور انجام شده و منتظر واردات کالا هستیم. 

به گفته امراللهی، به دلیل سرمای هوا و زمان بر شدن تبدیل ارز در کشور فروشنده، واردات به تأخیر افتاده و از این بابت از مردم عذرخواهی کرد.

وی درباره کشور مبدأ صحبتی نگفت و معلوم نیست که این گوشت از کدام کشور وارد می‌شود. نکته دوم اینکه آیا گوشتی که امروز ذبح می‌شود و هفته دیگر به کشور می‌آید را می‌توان به عنوان گوشت گرم تلقی کرد؟

*دلیل افزایش قیمت گوشت

افزایش قیمت گوشت در هفته‌های گذشته در حالی صورت گرفت که رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران علت آن را دلالی در بازار گوشت و افزایش فاصله تولید تا مصرف می‌داند.

سیداحمد مقدسی گفته است, قیمت دام سنگین از کیلویی 80 هزار تومان به کیلویی 90 هزار تومان رسیده اگر قیمت دام زنده یک‌هزار تومان افزایش می‌یابد، به قیمت گوشت 5 هزار تومان اضافه خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرده که فاصله تولید تا مصرف هم زیاد است. لاشه دام 90 هزار تومانی 180 هزار تومان می‌شود و گوشت آن باید به دست مصرف‌کننده با قیمت هر کیلو 230 تا 240 هزار تومان برسد، اما رقم‌ها در بازار بالاست. 

کشور سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که با خودکفایی 100 هزار تن بیشتر فاصله ندارد. امسال هم اتحادیه‌های تولید اعلام کردند هم میزان تولید بالا رفته و هم سرانه مصرف پایین آمده و در واقع تناسب بین عرضه و تقاضای داخلی صورت گرفته است که با این حساب نباید افزایشی در قیمت گوشت ایجاد می شد، اما عوامل توزیع و نقصان بازار به افزایش قیمت گوشت دامن زده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول