اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی های هفته| از عجیب‌ترین تاکتیک سرمربی فوتبال تا دستمزد 500 هزار تومانی جواد خیابانی/ دستگاه ضبط صدا در جیب که بود؟

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش هم از عجیب‌ترین تاکتیک یک سرمربی فوتبال در ایران رونمایی شد و هم دستمزد جواد خیابانی برای گزارش هر مسابقه تلویزیونی!

جنجالی های هفته| از عجیب‌ترین تاکتیک سرمربی فوتبال تا دستمزد 500 هزار تومانی جواد خیابانی/ دستگاه ضبط صدا در جیب که بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را باهم مرور می‌کنیم؛

جامی با عنوان جعلی و یک کشته و 60 زخمی

ازدحام جمعیت قبل از دیدار تیم ملی فوتبال عراق برابر عمان در فینال جام کشورهای عربی خلیج فارس باعث شد تا یک نفره کشته و ۶۰ نفر زخمی شوند! خب دوستانی که دروس جغرافیا و تاریخ بلد نیستید و نام خلیج همیشه فارس را جعل می کنید حداقل برای گرفتن جام قهرمانی در مسابقاتی درجه سوم مراعات جان خود را بکنید! حیف است که برای گرفتن یک جام بی‌ارزش در مسابقاتی بی‌ارزش تر با عنوانی جعلی کشته و زخمی بدهید!

دستگاه ضبط صدا در جیب کی بود؟!

سفر تاج به مشهد و حضورش در مجمع سالیانه هیئت فوتبال خراسان رضوی حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد؛ از حضورنداشتن مدیرکل ورزش و جوانان در این مجمع که منجر به راه‌ندادن اصولی به ساختمان این اداره به‌همراه تاج شد، تا شایعه  برکناری‌ اصولی از سخنگویی فدراسیون فوتبال و حتی برکناری از ریاست هیئت فوتبال!  این مسائل باعث شد تاج   تصمیم بگیرد  نشست خبری در مشهد برگزار کندنشستی که به دلایلی برگزار نشد و رئیس فدراسیون فقط با یک خبرنگار حاضر به مصاحبه می‌شود اما انتشار فایل صوتی قبل از شروع مصاحبه نشان می دهد که تاج به خبرنگار می‌گوید چه سوالاتی بپرسید و فقط همان دو سوال را جواب می‌دهد! همین فایل صوتی جنجال بزرگ دیگری برای فدراسیون فوتبال به وجود آورد و باید پرسید این مرتبه دستگاه ضبط صدا در جیب چه کسی بود؟! 

کسر پانزده امتیاز از باشگاه یوونتوس!

با اعلام دادگاه تجدید نظر فدراسیون فوتبال ایتالیا، 15 امتیاز از یوونتوس در فصل 23-2022 کسر شد و بیانکونری به رده دهم سقوط کرد. این حکم در پی تقلب یووه در ثبت سود سرمایه در خرید و فروش بازیکن صادر شده است!در پرونده محکومیت یوونتوس، فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی سابق یوونتوس و فعلی باشگاه تاتنهام به مدت 2/5 سال، آندره‌آ آنیلی رییس سابق باشگاه یوونتوس و مائوریتسیو اریوابنی مدیر ارشد تیم یوونتوس 2 سال، فدریکو چروبینی مدیر ورزشی یوونتوس 16 ماه و ندود نایب رییس سابق یوونتوس 8 ماه از فعالیت ورزشی محروم شدند.

واقعا که این ایتالیایی‌ها هیچی از فوتبال نمی‌فهمند! ما در کشورمان مدیر باشگاه‌هایی داشتیم که با وجود بدهی فراوان غرامت چندین میلیاردی به یک مربی خارجی داد، بازیکن خارجی آورد و پولش را نداد، به بازیکنان خودروهای آخرین مدل بدون سند دادند! بدهی چندین میلیاردی به جا گذاشتند اما آب از آب تکان نخورد! حالا در ایتالیا برای تقلب در سود سرمایه 15 امتیاز از یونتوس بانوی پیر کم می‌کنند!

تهدید بازیکنان؛ تاکتیک جدید سرمربی

جهانبخش جعفری سرمربی جدید تیم چوکای تالش در مراسم معارفه خود بازیکنان را تهدید کرد و گفت: اینجا تماشاگر باید خوشحال از روی سکوها به خانه خود برگردد. اگر خوب بازی نکنید به والله در رختکن را باز می کنم و چوب به تماشاگران می دهم تا شما را با چوب بزنند! هستی بسم الله و اگر نیستی خدایی نیا.

دستگیری ستاره سابق بارسلونا

دنی آلوز مدافع راست پیشین بارسلونا و عضو کنونی پوماس مکزیک سه هفته پیش به آزار جنسی علیه یک زن در یک کلوپ شبانه در شهر بارسلونا متهم شد و با اعلام پلیس بارسلونا، او صبح جمعه بازداشت شد.فرد شاکی مدعی است دنی آلوز بدون اجازه به لمس بدن او پرداخته است. دنی آلوز 39 ساله با خودروی پلیس به دادگاه منتقل شده و به زودی حکم زندانی شدن او یا آزادی‌اش به قید وثیقه صادر می‌شود که البته مورد دوم محتمل‌تر است. مدافع سابق بارسلونا به خاطر افتادن به زندان شغلش را در باشگاه مکزیکی از دست داد. 

واکنش وزیر ورزش به هتک حرمت در یک مدرسه فوتبال

حمید سجادی درباره شکایت چند خانواده به حراست اداره کل استان خراسان رضوی مبنی بر تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال گفت: موضوع آنطور که گفته شد، نبود و بزرگنمایی شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است و تنها ۲ یا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است. پیگیری می‌شود که ببینیم اصل موضوع چی بود. اصل قضیه برای اصلاحات مهم است. شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

دستمزد 500 هزار تومانی جواد خیابانی

جواد خیابانی گزارشگر قدیمی و با سابقه فوتبال ایران در خصوص شایعه‌های دستمزد میلیاردی‌اش گفت: این شایعات ۳۱ میلیاردی که طرح می‌شود خنده‌دار است و فقط باید خندید. فکر می‌کنید دستمزد گزارشگر‌ها واسه یه بازی چقدره؟ ۵۰۰ هزار تومن!

طلبکاران باشگاه استقلال از سازمان لیگ تا شرکت هواپیمایی!

سازمان لیگ اعلام کرده استقلال رقمی بیش از 26 میلیارد تومان به این سازمان بابت تبلیغات محیطی بدهکار است. در ابتدای هفته جاری نیز خبری درخصوص شکایت شرکت هواپیمایى زاگرس از استقلال منتشر شد که خواستار دریافت ١٨ میلیارد تومان از این باشگاه شده است و از این قرارداد به دوره زمانی مدیریت آجورلو اشاره شد. این درحالی است که این بدهى به دوره حضور خلیل‌زاده در باشگاه استقلال به‌عنوان سرپرست این باشگاه بازمی‌گردد و شامل بر هزینه پرواز و همچنین مبالغى است که به‌صورت قرض از این شرکت هواپیمایى دریافت شده بود. 

بازگشت مسی به بارسلونا؟

با اینکه بسیاری از رسانه‌ها از تمدید قرارداد مسی با پاریسی‌ها صحبت می‌کردند ولی رومرو معتقد است که لئو در پایان فصل پاریس را ترک خواهد کرد.   

رومرو در خبری فوری در کانال توییچ خود گفت: لئو مسی به ترک پاریس بسیار نزدیک است. او علاقه‌ای به تمدید قرارداد با سن‌ژرمن ندارد. مسی پس از قهرمانی در جام جهانی عقیده‌اش تغییر کرده و می‌خواهد پاری سن ژرمن را ترک کند.اگر مسی قرارداد خود را با پاریس تمدید نکند، باشگاه بارسلونا بلافاصله برای بازگرداندن این بازیکن وارد عمل خواهد شد.

رومرو اعلام کرد که مسی چندین پیشنهاد از باشگاه‌های اروپایی دارد ولی هنوز معلوم نیست که چه تصمیمی خواهد گرفت.

قرارداد ویلموتس بدتر از ترکمنچای

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نشست خبری نخستین المپیاد ورزشی وکلا و کارشناسان مرکز گفت: قرارداد ویلموتس را دیده‌ام، در آن نوشته شده اگر از ایران هم برود تا زمانی که تیم نداشته باشد باید به او پول بدهند، یعنی ترکمنچای هم این شکل بسته نشده است.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال به اظهارات اخیر رئیس مرکز وکلا در مورد قرارداد مارک ویلموتس واکنش نشان داد. صفی‌الله فغانپور درمورد اظهارات اخیر حسین عبدلیان‌پور اظهار داشت: او مطمئناً موفق نشده است قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی اسبق تیم ملی را مطالعه کند.به همین دلیل حرف ناپخته و نسنجیده‌ای را در نشست خبری با رسانه ها مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته افراد مختلفی پیرامون قرارداد ویلموتس حرف هایی زده اند اما هیچ یک از آنها به مردم نگفته اند کدام یک از مواد قرارداد دارای ایراد است.در واقع فقط و فقط ایراد گرفته اند اما نگفته اند ایراد قرارداد چیست؟

ماجراهای سیامک - پرسپولیس؛ پای 3 میلیارد در میان است!

درحالی که یحیی گل‌محمدی نام سیامک نعمتی را در لیست مازاد پرسپولیس قرار داده اما این قرارداد فسخ نشد و مذاکرات ادامه پیدا کرد. باشگاه پرسپولیس برای نعمتی شرط گذاشته که این بازیکن باید برای فسخ قرارداد، مطالبات خود که حدود یک و نیم میلیارد تومان است را ببخشد اما این بازیکن هنوز زیر بار این موضوع نرفته است.

این در حالی است که باشگاه به نعمتی اعلام کرده علاوه بر بخشش این مبلغ باید یک و نیم میلیارد تومان برای فسخ قرارداد هم پول به پرسپولیس بپردازد و رقم چهار میلیارد مطرح شده در این خصوص صحت ندارد.

اقدام سیاست‌زده اتحادیه اروپا و واکنش وزیر ورزش

به تازگی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از سوی اتحادیه اروپا در لیست تحریم قرار گرفته است. اعلام این خبر از سوی اتحادیه اروپا در حالی صورت گرفت که وزیر ورزش و جوانان علاقه‌مند به حضور در رویدادهای بین‌المللی است و برای تماشای بازی‌های جام جهانی فوتبال هم چند بار به دوحه سفر کرد.

سجادی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در واکنش به این خبر به خبرنگاران گفت: این موضوعات جدید نیست؛ شعارهای قشنگی درباره ورزش عاری از سیاست می‌شنویم، اما می‌بینیم که در موضوع جنگ بین روسیه و اوکراین، تیم‌های ورزشی روسیه را تحریم می‌کنند. میلیون‌ها دلار از پول فوتبال ایران به بهانه تحریم‌های ظالمانه ضبط شده است. این فراز و فرودها بوده و ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و جای خداقوت به همکارانمان دارد که به وظیفه خود به خوبی عمل کردند. منشور المپیک چیز دیگر است و این‌گونه اقدامات چیز دیگری می‌گوید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول