اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ضرغامی:  روادید ۵ گروه از کشورها را یکطرفه لغو می‌کنیم/  لغو روادید برخی کشورها برای رونق گردشگری است

وزیر گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اخیرا طرح مشترکی را جلو می‌بریم که بتوانیم با 5 گروه از کشورهای مختلف لغو روادید یکطرفه داشته باشیم که این کار برای تقویت گردشگری بسیار ضروری است.

ضرغامی:  روادید ۵ گروه از کشورها را یکطرفه لغو می‌کنیم/  لغو روادید برخی کشورها برای رونق گردشگری است

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد اقدامات انجام شده برا رونق بخش گردشگری گفت: مسائل گردشگری فرابخشی است و دستگاه‌های زیادی مورد همکاری ما هستند برای رونق  گردشگری یکی از مهترین دستگاه‌ها تشکیلات دیپلماسی و وزارت امور خارجه است.

وی با اشاره به همکاری خوبی که بین وزارت گردشگری و امور خارجه برقرار است، افزود: اخیرا طرح مشترکی را جلو می‌بریم که بتوانیم به 5 گروه از کشورهای مختلف لغو روادید یکطرفه داشته باشیم اینکار برای تقویت گردشگری بسیار ضروری است ممکن است بعضی ها تصور کنند لغو روادید یک‌طرفه به مصلحت کشور نیست باید دو طرفه باشد؛ چرا کشور مقابل لغو روادید نکند ولی ما لغو روادید داشته باشیم.

ضرغامی تصریح کرد: به اعتقاد من برای تقویت گردشگری این مساله خیلی مهم نیست چون کشورهایی که در این حوزه توانسته‌اند موفق باشند لغو روادید یک‌طرفه داشته‌اند مثلا امارات با 130 کشور لغو روادید دارد ترکیه با بیش از 80 کشور لغو روادید دارد ما باید در این حوزه نگاه انبساطی داشته باشیم و ان شاءالله اگر این طرح به نتیجه برسد در دولت مطرح می‌کنیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این طرح مراحل آمادگی‌اش را پشت سر می‌گذارد، گفت:‌ این پیشنهاد ماست و وزارت خارجه هم در این مساله همراهی دارد.

پایان پیام/ ت 314

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول