اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نماینده مجلس: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب کاهش تورم می‌شود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه دیگر شاهد رونق بازارهای موازی غیر مولد و جذابیت سوداگری در کشور نیستیم و اجرای آن موجب بهبود محیط کسب کار کشور و کاهش تورم در کشور خواهد شد.

نماینده مجلس: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب کاهش تورم می‌شود

مهدی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل با انتقاد از طرح‌های مالیاتی در سال‌های اخیر اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی سال‌ها مطرح گردیده است تا این‌که پنجم خردادماه سال ۱۴۰۰ کلیات آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما باتوجه به تصویب این قانون اما  اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که معروف به طرح مالیات بر عایدی سرمایه است؛ وارد شده که در بین ۱۵۰ کشور دنیا در مجلس شورای اسلامی یازدهم با پیگیری‌های این دوره به تصویب رسید.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: این ناعادلانه است که فقط درآمد کارمند و کارگر و تولیدکننده‌ای که با صداقت کار می‌کند باید با شفافیت مالیات پرداخت کند  اما کسانی که یک شبه با زد و بند مافیایی به سرمایه کلان می‌رسند و به اصطلاح پشت صحنه هستند و صدمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کنند از مالیات معاف باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای کنترل نوسان قیمتی که بر بازار حاکم است و اینکه بتوانیم رفاه جامعه را مد نظر قرار دهیم در سال گذشته این طرح را در دستور کار مجلس قرار دادیم و بیشترین هدف این طرح آنست که بتوانیم در حوزه‌های مختلف مثل املاک و بسیاری از فضایی که الان واقعا بسیار غیر متعارف است در بازار ایجاد کنیم.

سعادتی افزود: با اجرای این قانون دیگر شاهد رونق بازارهای موازی غیر مولد و جذابیت سوداگری در کشور نیستیم و با مالیات بر عایدی سرمایه موجب بهبود محیط کسب کار کشور و کاهش تورم خواهیم شد و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه از سفته بازی تا نوسان قیمت‌ها و همچنین تنش در بازار را کاهش می‌دهد و به ثبات اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی گفت: برای تقویت جایگاه اقتصادی کشور ما در منطقه و رشد اقتصادی این  طرح در مجلس از منافع ملی و منافع مردم عزیز کوتاه نخواهیم آمد و آن را دنبال خواهیم کرد.

پایان پیام/۳۱۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول