اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۳ هزار میلیارد تومان ارزش محصولات تولیدی عشایر ایلام است

مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: ۹ هزار و ۷۳۹ خانوار عشایر استان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام، سالانه به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان محصول تولید می کنند.

۳ هزار میلیارد تومان ارزش محصولات تولیدی عشایر ایلام است

فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به این که ۶۰ هزار نفر شامل ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام عشایر هستند، گفت: عشایر استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند که این میزان ۶۵ درصد جمعیت دامی استان و ۶ درصد دامی کشور را تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: عشایر علاوه بر تولیدات دامی و لبنی در زمینه صنایع دستی نیز تولیداتی از جمله حصیر بافی، قالی بافی و چیت بافی دارند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر استان ایلام نقش با ارزشی در اقتصاد استان و کشور دارند چرا که علاوه بر تامین نیازهای جامعه، در رشد اقتصادی استان نیز موثر هستند.

یاسمی گفت: ۹ هزار و ۷۳۹ خانوار عشایر استان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام، سالانه به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان محصول تولید می‌کنند.

وی افزود: تولیدات عشایر استان شامل گوشت قرمز، روغن حیوانی، پشم، شیر و… است که ارزش این تولیدات سالانه ۳ هزار میلیارد تومان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول