اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برنامه جدید عربستان برای جذب گردشگر/ عمره‌گزاران تا یک میلیارد تومان بیمه می‌شوند

عربستان در جدیدترین اقدام برای جذب زائران خانه خدا به عنوان گردشگر، سقف پوشش بیمه درمانی معادل ۱۰۰ هزار ریال سعودی (بیش از یک میلیارد تومان) برای عمره‌گزاران تصویب کرد.

برنامه جدید عربستان برای جذب گردشگر/ عمره‌گزاران تا یک میلیارد تومان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان در جدیدترین اقدام برای جذب زائران به عنوان گردشگر و حضور آن‌ها در شهرهای غیرزیارتی این کشور، بیمه سلامت برای عمره‌گزاران صادر می‌کند.

تصویب سقف بیمه درمانی میلیاردی برای عمره‌گزاران از سوی سعودی‌ها

این بیمه‌نامه که بر اساس صدور ویزای آن‌ها اعتبار دارد، مزایایی از جمله استفاده از بهترین مراکز درمانی عربستان در آن در نظر گرفته شده و توسط وزارت حج عربستان به تصویب رسیده است.

همچنین سعودی‌ها معتقدند سقف پوشش درمانی آن ۱۰۰ هزار ریال سعودی است که اگر هر ریال سعودی را ۱۰ هزار تومان هم در نظر بگیریم، مبلغ آن معادل یک میلیارد تومان می‌شود.

زائرانی که انفرادی عازم سرزمین وحی می‌شوند زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند

پوشش بیمه عمره‌گزاران از سوی عربستان در حالی افزایش یافته است که سعودی‌ها در نظر دارند با جذب گردشگران، سایر شهرهای این کشور را رونق دهند. برای همین امر نیز مدت اعتبار ویزای زائرِان عمره از چند ماه گذشته از یک ماه به سه ماه افزایش یافته است. همچنین سعودی‌ها این سقف بیمه را برای عمره‌گزارانی که به صورت انفرادی عازم سرزمین وحی می‌شوند نیز در نظر گرفته‌اند. 

در نظر گرفتن هدیه برای زائرانی که به شهرهای غیرزیارتی عربستان می‌روند

به گفته یک منبع مطلع، موضوع اصلی برای بالا بردن سقف پوشش بیمه‌ای زائران خانه خدا و در نظر گرفتن مزایای مختلف بیمه‌ای برای زائران در ۱۱ بند اصلی، تشویق آن‌ها برای حضور در شهرهای غیرزیارتی عربستان است و مقامات سعودی همچنان در بخش‌هایی از شهر مکه مکرمه گروه‌های به منظور تبلیغ جاذبه‌های عربستان مستقر کرده‌اند و این پوشش بیمه نیز راهی برای جذب زائران به منظور حضور در شهرهای مختلف این کشور است. البته زائرانی که به سایر شهرهای عربستان می‌روند، از سوی سعودی‌ها هدایایی نیز دریافت می‌کنند. 

به گزارش فارس، سعودی‌ها در چشم‌انداز ۲۰۳۰ در کنار افزایش گردشگران و زائران خانه خدا، احداث‌ چند شهر توریستی را نیز در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها با نام شهر آینه پیش‌بینی شده و قرار است در آن ساختمان‌های بلند ساخته و حتی زمین‌های کشاورزی در اطراف آن به جای افقی روی زمین، به صورت عمومی طراحی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول