اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انهدام باند 3 نفره جاعلان اسناد ملکی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام باند جاعلان اسناد ملکی و دستگیری سه متهم در این خصوص خبر داد.

انهدام باند 3 نفره جاعلان اسناد ملکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ کاووس حبیبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با تشکیل باند و شناسایی املاک با ارزش بالا در سطح شهر شیراز با دیوار نویسی و نصب پوستر تبلیغاتی و درج شماره تلفن خود به عنوان مالک ملک و جعل مدارک و اسناد اقدام به کلاهبرداری و فروش املاک می نماید، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد متهم یک قطعه ملک به متراژ 11 هزار و 784 متر مربع به همراه 2 حلقه چاه واقع در یکی از خیابان های شهر شیراز را به قیمت 150 میلیارد تومان به معرض فروش گذاشته است.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: با استعلام صورت گرفته از اداره اوقاف و اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس هویت صاحب اصلی زمین شناسایی و پس از بررسی اسناد و مدارک وی مشخص شد که قصد فروش زمین مورد نظر را به هیچ وجه ندارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی فردی که اقدام به دیوار نویسی کرده بود شناسایی و با برنامه ریزی و هدایت عملیاتی به همراه 2 نفر از همدستانش هنگامی که قصد فروش زمین را در یک مشاور املاک داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تاکید کرد: در بازجویی های اولیه مشخص شد متهمان با شناسایی املاک مجهول المالک، بلاصاحب و املاکی که صاحبین آنها خارج از کشور یا در شهرهای دیگر زندگی می کنند، اقدام به فروش مال غیر و کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ حبیبی اظهار داشت: در بازرسی از منزل متهم اصلی که دارای 7 فقره سابقه کیفری می باشد، تعدادی اسناد و اوراق مجعول کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوید و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می نمایند خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می شود، اطمینان لازم کسب نمایید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول